Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Bytte låsen til sikringsskapet

Anbefalte innlegg

Låsen til sikringsskapet har alltid vært litt treg. I dag klarte jeg å brekke av den ytterste "tutten" på nøkkelen. (den delen som går ut 90 grader helt ytterst på nøkkelen). Noen som vet hvor de selger nye låser? Så lenge delen er igjen inni låsen er jeg usiker på om jeg kan få opp sikringsskapet med ny nøkkel. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert nøkkel (og lås) #20. Sjekk denne tråden.

Ja, det er den låskasen og nøkkelen. Problemet er at det ikke er sjans i <sett inn navn på et visst, varmt sted> for at jeg får vridd om nøkkelen og det er derfor den forrige nøkkelen knakk. Jeg tok rett og slett for hardt i. Det virker som om mekanismen i låsekassen er helt fast. Grunnet betennelse i foten har jeg ikke fått ut fingeren med å skaffe ny nøkkel men jeg har funnet frem symaskinolje for å prøve å olje låskassen. Virker det ikke kan jeg vel prøve å få slått løs låsekassen fra men da går vel luken til sikringsskapet åt skogen også. 

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Aldri sett poenget med en lås på et sikringsskap.

Vel, i mange leiligheter (feks blokk ol), så er det sikringsskap på utsiden av leiligheten, i felles trappegang osv. Da er det kjekt om man bare låser det til, istedenfor at en liten drittunge går forbi og tar strømmen din :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...