Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netflix tar hele linja!

Anbefalte innlegg

Heisann! Tror jeg begynner helt fra starten jeg.

For et års tid siden så hadde vi et abonnement fra Telenor som ga oss omkring 1.5 mb/s i nedlastning.

Da gikk det helt fint å se på Netflix med fint og klart bilde, og det gikk og an å spille på nett uten noe serlige problemer. Men når man skulle kombinere Netflix og spilling, da tok Netflix hele linjekapasiteten for seg selv, og pingen var plutselig skyhøy. Så vi tenkte å oppgradere linja.

Nå sitter vi med en linje som gir oss 3mb/s nedlastning, på en god dag! :) Som regel så er den på 2,5.

Men Netflix tar fortsatt hele kapasiteten! Hvis jeg sitter å spiller og noen setter på en serie så skytes fortsatt pingen i været. Hvorfor skjer dette når Netflix helt fint klarte å streame i full kvalitet med halvparten av hastigheten? Den trenger jo tydeligvis ikke 3mb/s for å holde seg i gang...

Noen ideèr på hvordan man kan løse dette svineriet? Er litt leit at flere ikke kan nyte av nettet samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å enable og sette opp qos på Asus ruteren , smart setting vil prioritere netflix, gi da manuelt din ip prioritet. Mulig det hjelper.

Jjeg har dette selv og netflix/streaming legger seg rundt 5Mbps for en stream (har 100mbits linje)

25/5 vil jo være mere enn nok med 25Mbps nedlasting.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...