foenix Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg har nettopp byttet hovedkort og prosessor på pc-en og den gamle windows-installasjonen startet til tross for forskjellige brikkesett. Jeg gikk fra q6600 prosessor til I5-4690k. Det problemet som imidlertid har oppstått, er at maskinen ikke klarer å finne nettverkstilgangen. Jeg har Get som nettverks-leverandør. Hva kan være årsaken til dette problemet? Lenke til kommentar
War Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Du må legge inn lan-driveren som ligger på cden som fulgte med. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Og chipset-drivere. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 Det fungerte bare ved å installere LAN-driveren. Må jeg installere alle driverne på platen, eller er det noe der som er overflødig fyll av registeret og sinker ytelsen for pc-en? Siden jeg fikk pc-en til å boote med den gamle Windows-installasjonen til tross for ulike chipset, trenger jeg da å installere chipset driverne, eller kan de skape problemer etter installasjonen? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Sjekk Device Manager at alt av drivere er installert. Mye lastes nok ned fra Windows automatisk etter du har fått inn LAN driveren. Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 På cden (eller hjemmesiden til hk-produsenten for nyeste) er det lan og chipset og lyd du vil ha. Usb3 kan være kjekk. Resten legger man inn etter som man ønsker / trenger når man trenger det. Så må du laste ned driveren til skjermkortet utenom. Som skrevet vil pcen skaffe noe av det den vil ha selv om du ikke legger inn. Så kan du jo se på biosoppdatering om den gir noe du er ute etter i patch notes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå