marpyjones Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Kjæresten min har kommet til et punkt hvor rusmisbruket har gått over kanten. Hun har bestemt seg for å gjøre noe med det, og har vært i kontakt med fastlegen sin. Hun skal få plass på et senter for avrusning. Problemet er at hun i de siste dagene har blitt suicidal og alvorlig deprimert. Hun hadde nylig et selvmordsforsøk med stoff. Hun fikk seg en hastetime hos lege hvor dette ble tatt opp. Legen mente at han ikke kunne hjelpe fordi hun var rusmisbruker. Så kjæresten min må rett og slett vente i månedsvis for denne plassen på avrusning, uten å få noe form for hjelp mot depresjonen i mellomtiden. Jeg synes dette virker litt rart. Hun blir liksom etterlatt til seg selv, ingen kan passe på. Noen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Selv om hun er rusmisbruker har hun rett på helsehjelp som alle andre. Det er hjemlet i lov. http://www.helsebiblioteket.no/retningslinjer/rop/8-roller-og-ansvar/8.2-rett-til-helsehjelp Enten har dere misforstått legen eller så kan ikke legen regelverket. Hvis hun er suicidal skal hun ha akutt hjelp. Da kontakter dere legevakt eller fastlege og ber om akuttime. Det er ikke noe dere skal vente og se an. Lenke til kommentar
marpyjones Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 "...kontakter fastlege og ber om akuttime." Var det hun fikk. Jeg håper det var en misforståelse mellom henne og legen. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 Jaja. Ingen innleggelse der i gården. Får prøve igjen med et selvmordsforsøk. Eller brenne legekontoret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå