veldig uvitende Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg og tre venner skal til Gdansk i november og har planer om å hamstre alkohol og ta med hjem til Norge, er det stor sjanse for å bli stoppet i tollen på flyplassen og hva skjer om vi blir det? Er det gjennomlysing av kofferter og sånn, og vil det bli varslet om? Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) blir ikke varslet om tollkontroll. For å være på den sikre siden så tar du med deg under 5 enheter. f.eks 4 liter sprit, 4 kartonger røyk etc. Blir du stoppa da får du et forelegg og slipper anmeldelse.. over 4 enheter går vel på "proffparagrafen" og du blir anmeldt til politiet. Forøvrig er gdansk kjedelig.. er dere gutta på tur så ta en tur til Sopot som ligger mellom gdansk og gdynia.. ok festeby det Endret 9. september 2015 av ARJ Lenke til kommentar
skripis Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Håndbagasje bagasje gjennomlyses, og som d sikekrt vet har du ikke lov å ha med væske ombord. Jeg vil tro at også innsjekket bagasje gjennomlyses. I første omgang blir nok bagasjen åpnet pga. sikkerhetssjekk, og da... sikkerhetssjekken er dog i Polen. Spør du meg, er det ikke verdt det. Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 blir ikke varslet om tollkontroll. For å være på den sikre siden så tar du med deg under 5 enheter. f.eks 4 liter sprit, 4 kartonger røyk etc. Blir du stoppa da får du et forelegg og slipper anmeldelse.. over 4 enheter går vel på "proffparagrafen" og du blir anmeldt til politiet. Forøvrig er gdansk kjedelig.. er dere gutta på tur så ta en tur til Sopot som ligger mellom gdansk og gdynia.. ok festeby det Tenkte mer på om tollerne blir varslet når koffertene gjennomlyses(blir de det engang?), og saken er at vi bare skal ha med en koffert på deling som vi putter alkoholen i. Gjør det noe om vi tar med fire enheter hver i samme koffert da eller? Kan tenke meg at det er vedkommende kofferten står på som evt får problemer, men det høres jo samtidig litt firkanta ut? Det er forresten jentetur haha! Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 jentetur, guttetur.. potato potato.. Sopot er festeby uansett. Når jeg var der og jentene fant ut vi var norske så var de helt ville og skulle gifte seg Lønner seg ikke å smugle om du blir stoppa.. kjøper likegodt på polet Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 jentetur, guttetur.. potato potato.. Sopot er festeby uansett. Når jeg var der og jentene fant ut vi var norske så var de helt ville og skulle gifte seg Lønner seg ikke å smugle om du blir stoppa.. kjøper likegodt på polet Dyrt as Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 kommer vel an på hvor alkis du er og hvor mye du drikker det? For min del har jeg slutta å kjøpe taxfree for det blir bare stående og barskapet mitt er så fullt at jeg må tømme ut alkohol for å få plass til ny Lenke til kommentar
skripis Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Dersom du ikke har råd til å handle på polet, så: 1. er du mindreårig 2. er du alkoholiker for all del, jeg har vært mye i utlandet og smuglet nok til å fylle kvota for resten av livet, men å hevde at Polet er for DYRT...den må man lenger på landet med. Hvor mye koster jakka di? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Ikkje ha alt i en koffert, då er det den som har kofferten som får heile smellen. Sjølv om ein har løyst opp krava litt slik at eit par no kan dele ein 3 liter med vin så heiter det seg fortsatt at ein må bære sin eiga kvote over grensa. Innsjekka bagasje blir skjeldan gjennomlyst, men om det skjer og ein oppdagar uregelmessigheiter så blir tollvesenet varsla. Ellers er det stikkprøver som ein baserer seg på (der er ungdomsgjenger særlig utsatt fordi ein også vil sjekke for eventuell narkotikasmugling. Flasker i innsjekka bagasje er forøvrig vanligvis også imot flyselskapet sine brukervilkår. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Håndbagasje bagasje gjennomlyses, og som d sikekrt vet har du ikke lov å ha med væske ombord. Kofferter/vanlig innsjekket bagasje blir også gjennomlyst. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Her er min historie, reist tja en 100+ turer de siste 2,5 årene, aldri blitt stoppet i toll. Men igjen så har jeg ikke smuglet. Smugler dere stort er det nok noen som "sniffer" det opp slik at dere blir stoppet, er det snakk om ett par ekstra flasker er kjangsen minimal. Endret 9. september 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Skal man smuggle så er det dummeste å ta det gjennom en flyplass. Skal dere ha billig alkohol så kjør ned til Tyskland, eventuellt ta ferga nedover, fyll bilen og kjør via Kornsjø eller Bergby på vei tilbake. For å være ekstra sikker så kan dere ha en utkikksbil som kjører først. Hvis tollerne står på den strekningen så står de ved veikanten el.l og synes veldig godt. Da har dere en 99% sikker rute og kan ha med et helt billass av alkohol og sigaretter. Og hvis noen spør, nei jeg har ikke smugglet noenting noensinne Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Dersom du ikke har råd til å handle på polet, så: 1. er du mindreårig 2. er du alkoholiker for all del, jeg har vært mye i utlandet og smuglet nok til å fylle kvota for resten av livet, men å hevde at Polet er for DYRT...den må man lenger på landet med. Hvor mye koster jakka di? Er 18 år gammel og drikker som de fleste andre på min alder, går på skole, er ingen ledige jobber i området og regjeringa fjerna stipendet mitt som forøvrig var maksstipend forrige skoleår så det kan du godt trekke tilbake 1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Dersom du ikke har råd til å handle på polet, så: 1. er du mindreårig 2. er du alkoholiker for all del, jeg har vært mye i utlandet og smuglet nok til å fylle kvota for resten av livet, men å hevde at Polet er for DYRT...den må man lenger på landet med. Hvor mye koster jakka di? Er 18 år gammel og drikker som de fleste andre på min alder, går på skole, er ingen ledige jobber i området og regjeringa fjerna stipendet mitt som forøvrig var maksstipend forrige skoleår så det kan du godt trekke tilbake Du har jo råd til å reise.... 1 Lenke til kommentar
veldig uvitende Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Dersom du ikke har råd til å handle på polet, så: 1. er du mindreårig 2. er du alkoholiker for all del, jeg har vært mye i utlandet og smuglet nok til å fylle kvota for resten av livet, men å hevde at Polet er for DYRT...den må man lenger på landet med. Hvor mye koster jakka di? Er 18 år gammel og drikker som de fleste andre på min alder, går på skole, er ingen ledige jobber i området og regjeringa fjerna stipendet mitt som forøvrig var maksstipend forrige skoleår så det kan du godt trekke tilbake Du har jo råd til å reise.... Reisa får jeg i bursdagsgave men det er jo ikke det emnet handler om. Takk for svar dere andre! 1 Lenke til kommentar
donJonazo Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Med mindre det er polske skilter, en stor kassebil med lukka gardiner eller at bilen henger og sleper langs asfalten, skal det nok gå fint. Endret 9. september 2015 av donJonazo Lenke til kommentar
1969 Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 På mine 3 siste utenlands turer har jeg blitt stoppet på flyplass kontrollen ved innreise, men jeg har aldri mer enn kvota med meg. Det skjedde aldri tidligere. Har vel plutselig begynt å se ut som en smugler antar jeg. 1 Lenke til kommentar
Svolp Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Smugl i vei, sjansen er liten og det er verdt det. Opp til 10 liter øl for mye 300kr i bot, 20 liter 600 osv helt opp til 50 liter. Over det blir du anmeldt. Jeg tar alltid meg meg min 40 liter øl for mye og har ennå ikke blitt stoppa.. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Smugl i vei, sjansen er liten og det er verdt det. Opp til 10 liter øl for mye 300kr i bot, 20 liter 600 osv helt opp til 50 liter. Over det blir du anmeldt. Jeg tar alltid meg meg min 40 liter øl for mye og har ennå ikke blitt stoppa.. 40 liter øl i bagasjen på flyet? God tur... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå