Birkebekk16 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Hei, Jeg har akkurat kjøpt meg nytt skjermkort GTX 960. Da jeg tok ut mitt gamle skjermkort GTX 670. Og satte inn det nye så starter pcn. men den står lenger på oppstartsiden hvor det hos meg står Acer. Altså der hvor man kan gå inn i bios. Deretter piper den en gang og går etterhvert videre til en svart side med en blinkende hvit strek. Fortsatt så piper det en gang med langt mellomrom. Og lenger kommer jeg ikke. Når jeg setter inn det gamle skjermkortet starter maskina som den skal igjen. Noen som har noe forslag? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Hvis hovedkortet har innebygget skjermutgang ville jeg ha gjort følgende:1. Slå av maskin og fjern alle ekstra skjermkort. 2. Plugg skjermen inn i HKets skjermutgang. 3. Start maskinen til BIOS og sjekk at det innebygde skjermkortet står som standard/første valg 4. Boot til Windows og fjern alle drivere til ekstra skjermkort. Boot gjerne en gang til og kjør en registerrens med CCleaner.5. Slå av maskinen og sett inn det nye skjermkortet samt koble skjermen til dette. Boot til BIOS og sett det nye kortet som førstevalg. 6. Boot til Windows igjen og installer de nyeste driverne til det nye skjermkortet. Lenke til kommentar
Tord90 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 bytta akkurat til nytt skjermkort fra amd 7950 tel asus strix 970 på et msi hovedkort. hadde akkurat samme problemet som du har her. satt tilbake det gamle grafikkortet og oppdaterte bios til nyeste versjon. satt i det nye grafikkortet alt fungerte fint så prøv å oppdatere bios, har lest på nett at det er mange som har dette problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå