Leo21 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Morna. Jeg er 18 år nå, og skal studere neste år. Jeg har en drøm om å bli skuespiller, og jeg fikk høre at det var en skuespillerhøyskole/studie i Los Angeles/Hollywood Noen som vet mer om dette? Eventuelt er man sikra jobb etter ferdig endt studie etc? Takk på forhånd til alle som hjelper, setter stor pris på. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Morna. Jeg er 18 år nå, og skal studere neste år. Jeg har en drøm om å bli skuespiller, og jeg fikk høre at det var en skuespillerhøyskole/studie i Los Angeles/Hollywood Noen som vet mer om dette? Eventuelt er man sikra jobb etter ferdig endt studie etc? Takk på forhånd til alle som hjelper, setter stor pris på. Haha, sikre jobb som skuespiller etter endt utdannelse? Det tror jeg du skyte en lang pil etter! Ellers så finnes det flust av drama skoler i LA-området, blant annet https://www.nyfa.edu/los-angeles/acting-school/ 2 Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Morna. Jeg er 18 år nå, og skal studere neste år. Jeg har en drøm om å bli skuespiller, og jeg fikk høre at det var en skuespillerhøyskole/studie i Los Angeles/Hollywood Noen som vet mer om dette? Eventuelt er man sikra jobb etter ferdig endt studie etc? Takk på forhånd til alle som hjelper, setter stor pris på. Haha, sikre jobb som skuespiller etter endt utdannelse? Det tror jeg du skyte en lang pil etter! Ellers så finnes det flust av drama skoler i LA-området, blant annet https://www.nyfa.edu/los-angeles/acting-school/ Er disse skolene nyttige da? Er det sånn at man får tilbud om diverse filmauditoner? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg tror ikke du får kastet auditioner etter deg. Det er nok noe du må jobbe hardt for! Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Det året i USA vil være mer GØY enn hva du får ut av det. Just a #protip Kom deg inn på et universitet i Norge, så tar du det derfra. Du blir ikke stjerne over natten. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Skuespillerbransjen er svært konkurranseutsatt. Det er veldig vanskelig å få noen skuespillerjobber og enda vanskeligere å kunne leve av å være skuespiller. Spesielt Los Angeles er vel kjent for å inneholde mange mennesker som ønsker å leve som skuespillere, hvorav de færreste lykkes. Som utlending vil du også måtte tenke på oppholds- og arbeidstillatelse. Din beste sjanse for å lykkes som skuespiller er nok å forsøke å komme inn på Teaterhøgskolen i Norge. Det er så klart et veldig trangt nåløye, men hvis du kommer gjennom og fullfører som én av få, vil konkurransen være betydelig mindre i et mindre skuespillermiljø. I Norge finnes det skuespillerjobber som er offentlig betalt, slik at det er mulig å ha en noe stabil inntekt og ikke underkastes etterspørselen fra dag til dag og etter at det meste av arbeidet er gjort. Tilsvarende betingelser tror jeg ikke finnes i Los Angeles. Det er uansett svært få mennesker som kan leve av å være skuespiller. For de fleste i Norge og USA er det i beste fall aktuelt å være hobbyskuespiller. Lenke til kommentar
Leo21 Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2015 Skuespillerbransjen er svært konkurranseutsatt. Det er veldig vanskelig å få noen skuespillerjobber og enda vanskeligere å kunne leve av å være skuespiller. Spesielt Los Angeles er vel kjent for å inneholde mange mennesker som ønsker å leve som skuespillere, hvorav de færreste lykkes. Som utlending vil du også måtte tenke på oppholds- og arbeidstillatelse. Din beste sjanse for å lykkes som skuespiller er nok å forsøke å komme inn på Teaterhøgskolen i Norge. Det er så klart et veldig trangt nåløye, men hvis du kommer gjennom og fullfører som én av få, vil konkurransen være betydelig mindre i et mindre skuespillermiljø. I Norge finnes det skuespillerjobber som er offentlig betalt, slik at det er mulig å ha en noe stabil inntekt og ikke underkastes etterspørselen fra dag til dag og etter at det meste av arbeidet er gjort. Tilsvarende betingelser tror jeg ikke finnes i Los Angeles. Det er uansett svært få mennesker som kan leve av å være skuespiller. For de fleste i Norge og USA er det i beste fall aktuelt å være hobbyskuespiller. Hvordan blir de store skuespillerne i USA såpass kjente skuespillere da? Må vel ha hatt tidenes flaks? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. oktober 2015 Del Skrevet 4. oktober 2015 Det henger vel dels sammen med hardt arbeid og skuespillerevner, dels med utseende, dels med hvem de kjenner og hvem som hjelper dem fram og dels med en dose flaks. For hver av de store skuespillerne du ser på film, er det nok tusener som gjerne skulle hatt den samme rollen, men aldri kommer til å lykkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå