Egil.B Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hadde det samme problemet i dag. Dumå koble vifta til rette kontakt. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Kortet mitt er "følsomt" ang. turtall på vifter, må ha vifter over 2700 O/min, justerer eg under på Enermax viftene mine får eg alarm i PC Alert III og null turtall. Har "drite i det", har endel Papst vifter som er uten giver og også et prinsipp om å koble viftene direkte til powersupply -unngå hovedkortet. Fiksa CPU viftealarmen i starten med å koble vifta fra en Taisol 760 til kortet på CPU viftekontakt, før eg fikk tips om nyere Bios og skifta - Hjelper det ikkje uansett kor kjapp vifte du kobler til kortet lukter det reklamasjon... Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 Såvidt jeg har forstått så er de nye XP-prosessorene grønne, det står forresten trykt på coren hva slag prosessor det er. Hvis du bare setter bus-hastigheten til 133 mhz så skal det funke, det er helt vanlig at hk ikke gjenkjenner cpu og setter bus-hastighet til 100. Mulig det er en jumper som du må stille på. Har du oppdatert til nyeste bios så du er sikker på at den støtter xp-prosessorer? Når det gjelder den feilmeldingen så kan det like gjerne være turtallsmålinga på vifta som er kaputt. PSU-vifta vises forresten ikke i bios, den har vanligvis ikke turtallsmåler engang. Har du prøvd å sette på en kabinettvifte med turtallsmåling som du _vet_ funker på hk? Så lenge vifta går og tempen ikke blir høy er det vel egentlig samme om turtall vises eller ikke, bare disable det. Men du har seff rett på ny vifte/hk hvis det er feil på noen av de. [ Denne Melding var redigert av: CSSSK på 2002-02-24 14:39 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå