Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp, kan det fortsatt være håp?

Anbefalte innlegg

Tråden ble lang, takk til de av dere som gidder å lese ;)

I sommer, for omlag en måned siden traff jeg på ei jente jeg ikke har sett siden ungdomsskolen omtrent, på fest (jeg er 29, hun er 28). 

For å gjøre en lang historie kort, så var hun helt hinsides forelsket i meg på den tiden. Husker hun ga meg et kjærlighetsbrev der hun forklarte hvor godt hun likte meg osv. 

Jeg var sykelig sjenert og blyg av meg på den tiden, så selv om jeg også likte henne veldig godt, så var jeg altfor feig til å gjøre noe med det. Det ble ikke noe mer enn det, rett og slett. 

Så over til denne festen i sommer da. Vi møttes ved en tilfeldighet utenfor et av partyteltene, og snakket litt. Hun nevnte dette med ungdomsskolen, og jeg sa at det var jeg klar over - og at det faktisk var gjensidig. Hun fikk helt sjokk, og brøt ut at "om du bare hadde vært singel nå!" - hvorpå jeg droppet enda en bombe og kunne fortelle at jeg hadde vært singel i et par mnd nå. Vi satte oss ned sammen, og begynte å rote. Vi var sammen hele resten av kvelden, og dro på nach og rotet videre der, skikkelig trivelig kveld ;) Ingen av oss hadde noe litt mer privat sted å dra, siden vi begge var hjemme hos foreldrene våre på sommerferie, så det ble ikke noe mer enn en god del roting. 

Hun ringte meg når jeg kom hjem, og vi avtalte å gå tur sammen neste dag, og vi gledet oss begge veldig til det. Som sagt så gjort, turen ble også veldig hyggelig :)

Etter det snakket vi sammen en god del på facebook, hun sendte nusselige nattaklemmer og jeg svarte tilbake med like klissete sort :p Vi avtalte å møtes neste helg, men noe kom i veien og jeg kunne ikke den helgen. Greit, da tar vi det neste helg da. Hun måtte beklageligvis avlyse da, fordi ungene hennes ikke ville dra til faren som avtalt. Faen og. 

Etter det dabbet liksom interessen hennes av, og samtalene på facebook ble det mindre av. Dette plager meg fortsatt, selv om det er en stund siden nå. Jeg er så skadet at jeg blir enda mer interessert når noen viser mindre interesse tilbake. Etter det hadde gått en stund skrev jeg til henne og spurte hvorfor hun plutselig bare hadde snudd helt, vet ikke om det var en tabbe.. hun svarte uansett at det ikke hadde noe med meg å gjøre, men hun hadde vært mye opptatt den siste tiden (det har hun faktisk, det vet jeg er fakta, hun har vært mye på farten med ungene, slektstreff osv). Hun sa hun hadde vært så flau over at hun hadde vært så dårlig å svare meg, at hun visste rett og slett ikke hva hun skulle si. Ja okei, greit nok. Jeg følte likevel at interessen hennes ikke var helt til stede, så jeg har ikke tatt noe mer kontakt med henne. 

MEN, jeg er fortsatt veldig interessert i denne jenta, hun har helt fantastisk råe interesser og jeg tror vi er veldig like på mange punkter. Så jeg lurer litt på, er det fortsatt håp for meg? Hvordan kan jeg isåfall gå fram? Blir litt rart å spørre om hun har lyst å finne på noe en dag sånn plutselig, etter denne 'dødperioden'. Hva burde jeg gjøre, om det fortsatt kan være muligheter her? 

For å sette ting litt i perspektiv, så fortalte hun meg når vi gikk tur at hun var så forelsket i meg at når venninnene hennes hengte opp plakater av Westlife, så ville hun hengt opp plakater av meg om hun hadde hatt noen, haha. 

Om noen jenter her har innspill hadde det vært fint!

Jeg vil ikke virke needy eller som et jævla creep heller, liksom. Men ja, jeg er som sagt veldig interessert i jenta. Helvete. 

Frustrert hilsen meg!

Anonymous poster hash: 1d61f...3f3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok du må stå litt på ja. Ta initiativ. Godta at det kanskje ikke bestandig passer for henne på kort varsel når hun har unger og sikkert jobb også. Det at hun kan virke å miste interessen kan også være for at hun føler akkurat det samme fra deg og at hun da ikke vil virke for påtrengende eller at hun ikke vil gjøre seg for store forhåpninger slik at hun risikerer å bli såret etterpå.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg hadde ventet å få svar som "glem henne, det skipet er nok seilt" osv., så dette var jo faktisk litt oppløftende.

Ja, det er mulig det er jeg som er håpløs her, men jeg følte som sagt at hun ikke viste så mye interesse lengre, og jeg ville nødig virke veldig masete/klengete (ingenting er mer turn-off enn det).

Det store spørsmålet er hvordan jeg nå skal angripe det her? Skal jeg skyte avgårde en melding og bare ha en god tone og spørre om hun kunne tenke seg å finne på noe en dag?

"Vet du hva, jeg liker deg såpass godt at jeg har ikke lyst å bare gi slipp allerede, hva sier du til en kaffe/tur/film/whatever?" Jeg er virkelig dårlig på slikt, spesielt som relativt nysingel etter mange års forhold.. huff :p

Anonymous poster hash: 1d61f...3f3

Lenke til kommentar

Hmm, jeg hadde ventet å få svar som "glem henne, det skipet er nok seilt" osv., så dette var jo faktisk litt oppløftende.

Glem henne skuta har gått.

"Vet du hva, jeg liker deg såpass godt at jeg har ikke lyst å bare gi slipp allerede, hva sier du til en kaffe/tur/film/whatever?" Jeg er virkelig dårlig på slikt, spesielt som relativt nysingel etter mange års forhold.. huff :p

Tror det er akkurat noe i den duren du må kaste på henne. Hun er muligens litt skeptisk/ redd pga kjærligheten på skolen?? Siden hun også har barn så kompliserer det saken for en dame. De må (skal!!) stort sett føle seg ekstra sikre siden en kjæreste/ ny mann vi påvirke fler liv enn hennes eget.

Du bær nok være pågående uten å være pågående, hvis det gir noe som helst mening :hmm: Også bør du forsikre henne om at barna ikke er noe problem, veldig mange damer innbiller seg det har jeg fått inntrykk av, antagelig pga det jeg skrev over.

Lenke til kommentar

Det er ikke rart om hun har mistet interessen plutselig, siden hun trolig hadde et urealistisk bilde av deg den gangen.

Men det betyr ikke at alt er tapt, kanskje hun trenger litt tid på å tenke seg om.

Husk, det er ikke uvanlig at gamle kjente flørter litt på klassetreff, kun hvert femte år eller så. Du får glede deg til neste jubileum :hrm:

Lenke til kommentar

hadde ikke giddet å lagt så mye i det der jeg TS...

TO bonus unger, det er ikke lite heller....

Nei, jeg synes hun hørtes kjedelig og trå ut, men vi mennesker er jo himla forskjellige. Kanskje er hun nettopp drømmedama for deg.

Men for min del hadde jeg gitt beng og sett videre...

Hvis slektstreff og familieinteresser er "råe interesser" så....

Ikke i mine øyne....

Lenke til kommentar

Få til små treff, man trenger ikke en halv dag HVER gang man skal møtes. Jeg husker en av mine tidligere ekser pleide å kjøre til meg så satt vi bare i bila og klina i en 15-20min nesten hver kveld når vi hadde andre planer på dagtid, det gjorde underverker for den tidlige fasen i forholdet. Alfa omea å få tid sammen i starten, ellers dabber det som du ser av. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...