airguard Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det er akkurat det som hender nå (skrulleposter og krangling) som skjer med slike tråder som dette, jeg trodde at folk hadde lært Liker Amd og Intel like godt jeg har ingen favoritt, Begge er gode med henhold til prisen du betaler og kvaliteten du får. Intel har dog muligens noen fordeler med tanke på stabilitet og sikkerhet, men Amd kan ikke slåes på ytelse/pris. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Intel har dog muligens noen fordeler med tanke på stabilitet og sikkerhet, men Amd kan ikke slåes på ytelse/pris. Tja, det kan stemme at minnekontrolleren på enkelte brikkesett for Athlon XP og eldre prosessorer ikke var helt patente og kunne medføre ustabilitet (i hovedsak brikkesett fra VIA). Athlon/Duron sokkel-A prosessorer har også en usikret prosessorkjerne som lett kan ødelegges dersom man ikke er forsiktig ved montering. Men, ingen av disse 'barnesykdommene' gjelder for de nye AMD64 prosessorene som har integrert minnekontroller (les: alle brikkesett blir dønn stabile) og varmespreder på prosessoren (les: prosessorkjernen er beskyttet). Dagens Athlon XP/MP brikkesett har også stabile minnekontrollere, spesielt Nvidia nForce og AMD 760. Endret 17. november 2003 av snorreh Lenke til kommentar
airguard Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 riktig snorre men da er ikke amd mye billigere lenger (med de nye cpuene altså) Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) riktig snorre men da er ikke amd mye billigere lenger (med de nye cpuene altså) Vel, Athlon 64 FX-51 er nå vesentlig billigere og raskere enn P4 Extreme Edition 3.2GHz da. Jeg tipper nok at prisene på Athlon 64 kommer til å falle en del etterhvert som produksjonen øker, men ny teknologi koster vanligvis alltid mest med en gang det kommer. Endret 17. november 2003 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå