DaRe_deVIl Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 fattigfolk som leser hw Så jeg er fattig da ? Jeg tror ikke han mente det slik... Jeg er ikke fattig heller, jeg er fjortiss med Intel og en god del penger... kjønner ikke sammenhengen med fattigfolk og HW PS : Du mener vel 500 mhz ikke ghz : Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Det du i alle fall kan slå fast er at de som bruker hardware.no, jevnt over, er langt mer avanserte og kompetente brukere enn den "jevne bruker" innen data. Det skal jeg absolutt ikke nekte for. Videre at de aller fleste som bruker prisguiden vår søker etter AMD CPU-er (vi har statistikk på dette 80% AMD, 20% Intel). Betyr det muligens at de som kjøper AMD maskiner, jenvt over, er mer avanserte brukere enn de som kjøper Intel? Ikke nødvendigvis. I og med at prisguiden er et verktøy for å finne beste (dvs. laveste pris) på et gitt produkt, så vil jeg heller tolke det dithen at hw.no-brukere er prisbevisste, og prøver å få mest mulig for minst mulig. Men, dette blir uansett bare synsing. Bevis at jeg tar feil, og opprett de to nevnte pollene. Såfremt folk svarer sannferdig, så vil det gjerne gi et fint bilde på hvilke aldersgrupper som foretrekker x cpu. Sånn jeg ser antar det er, vil AMD være svært høyt representert i alderen 13-18, for så å minske gradvis.. og Intel vil gradvis øke fra svært lite representert hos 13-åringer, og så øke gradvis. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 hvorfor kjøpe Intel når du får AMD til halve prisen? Fordi Intel er bedre, kanskje? Ærlig talt, dette blir for dumt! Det er løse påstander som dette som bringer diskusjonen ned på et lavmål ingen er tjent med. Idioter finnes i de fleste aldersgrupper! Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Jeg er hellig overbevist om at flertallet (merk: flertallet, ikke alle) av AMD-kjøpere er folk med dårlig økonomi (studenter, fjortiser, etc..), og at flertallet (merk, igjen: flertallet, ikke alle) av disse ville gått over til Intel hvis de hadde lagt seg på samme prisnivå som AMD. Hvis ikke du har skylapper på når det gjelder AMD så vet ikke jeg Slike løse påstander som dette blir bare for dumt :gretten: Det begynner å bli en stund siden Intel designet noe bra etter min mening, spesielt P4-arkitekturen har flere kjente svakheter sammenlignet med den relativt nye AMD64-arkitekturen. Ved siden av å ha et vesentlig bedre design, så er også Athlon 64 FX-51 både raskere og rimeligere enn P4 Extreme Edition 3.2GHz. Dette er fakta og ikke løse påstander som du kommer med, og jeg kan dokumentere det hvis nødvendig. "If we are unwilling to be aware of the dark, we cannot see the light" - John Cowan Endret 16. november 2003 av snorreh Lenke til kommentar
pskard Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 I og med at prisguiden er et verktøy for å finne beste (dvs. laveste pris) på et gitt produkt, så vil jeg heller tolke det dithen at hw.no-brukere er prisbevisste, og prøver å få mest mulig for minst mulig. Det du i praksis sier er at desto eldre en blir desto mindre rasjonell blir en i valgene sine? Forutsetter her at du er enig i at å få mest mulig for minst mulig er den rasjonelle å gjøre. Når det gjelder poll-er på alder contra hva en kjøper er det ikke aktuelt slik jeg ser det. Forumet er på ingen måte representativt for de som bruker prisguiden. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Eneste målet med topic å vel være å få flest mulig tilbakemeldinger/poster Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 ...Ikke nødvendigvis. I og med at prisguiden er et verktøy for å finne beste (dvs. laveste pris) på et gitt produkt, så vil jeg heller tolke det dithen at hw.no-brukere er prisbevisste, og prøver å få mest mulig for minst mulig. ... Og her har du hele grunnen til at Amd har så stort flertall. Nettopp fordi vi prøver å få mest mulig for minst mulig. Den lille ekstra ytelsen som Intel gir (P4/XP), er det svært få som merker i praksis, siden det er ikke alle som sitter med knallhard encoding det meste av tiden... (f.eks) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Det du i praksis sier er at desto eldre en blir desto mindre rasjonell blir en i valgene sine? Forutsetter her at du er enig i at å få mest mulig for minst mulig er den rasjonelle å gjøre. Når det gjelder poll-er på alder contra hva en kjøper er det ikke aktuelt slik jeg ser det. Forumet er på ingen måte representativt for de som bruker prisguiden. Nei, det jeg sier, er at jo eldre man blir, jo mer tjener man (som oftest), og jo mindre betydning har en hel eller halv tusenlapp ekstra når man kjøper et nytt system. At man da får en god prosessor istedenfor en middelmådig en, er jo en kjekk liten bonus. Nå snakker jeg da om AMDs XP-serie vs. P4 400/533/800-serien, ikke nyere prosessorer som for tiden koster halvannen skjorte. Når disse synker til en akseptabel pris (<2000kr) og Intel har et alternativ til dem, så skal jeg for all del revurdere mitt syn. Nei vel, ikke en poll. Hvorfor ikke, egentlig? Selv om forumet ikke nødvendigvis representerer brukerne av prisguiden (selv om størstedelen garantert kommer herfra), gir det en viss pekepinn. I mine øyne er det en mye mer interessant poll enn diverse andre. Men, men.. så viser det seg at jeg hadde rett, og AMD blir for evig og alltid omtalt som fjortisprosessoren på forumet. Eller.. tar jeg grundig feil? We may never know.. Endret 16. november 2003 av psilocybe Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Husk det er kun tillat å bruke amd med nye prosessorer, er det motsatt så er det jo urettferdig Det har vi jo sett senest da P4 800 ble sammenlignet med XP Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Nei, det jeg sier, er at jo eldre man blir, jo mer tjener man (som oftest), og jo mindre betydning har en hel eller halv tusenlapp ekstra når man kjøper et nytt system. At man da får en god prosessor istedenfor en middelmådig en, er jo en kjekk liten bonus. Du får værsågod mene hva du vil, men å si at AMD lager middelmådige prosessorer det er helt latterlig. For noe tøv! Nå snakker jeg da om AMDs XP-serie vs. P4 400/533/800-serien, ikke nyere prosessorer som for tiden koster halvannen skjorte. Når disse synker til en akseptabel pris (<2000kr) og Intel har et alternativ til dem, så skal jeg for all del revurdere mitt syn. Athlon XP er en utrolig bra prosessor, faktisk fortsatt den beste prosessoren når det gjelder pris/ytelse. Det er f.eks. ingen Intel prosessorer som kan konkurrere med Athlon XP 2500+ når det gjelder dette. Jeg tviler forresten på at Intel kommer med noe alternativ til AMD64 med det aller første - de kommer nok til å kjøre en ren 32-bit og 64-bit linje noen år til. Så skal du ha en skikkelig 64-bits PC så kommer du ikke utenom AMD... Nei vel, ikke en poll. Hvorfor ikke, egentlig? Selv om forumet ikke nødvendigvis representerer brukerne av prisguiden (selv om størstedelen garantert kommer herfra), gir det en viss pekepinn. I mine øyne er det en mye mer interessant poll enn diverse andre. Men, men.. så viser det seg at jeg hadde rett, og AMD blir for evig og alltid omtalt som fjortisprosessoren på forumet. Eller.. tar jeg grundig feil? Fordi det er helt meningsløst. Det blir nesten like dumt å ha en IQ-test for å vise hvem av AMD og Intel brukere som er smartest. Noen av oss bruker faktisk begge deler, du også? Du ville vel ikke likt at jeg omtalte Intel som idiotprosessoren heller? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Selv om jeg har en intel-prosessor nå, skal jeg ikke utelukke at min neste maskin blir en amd. Athlon64 FX-51 ser ut som en svært morsom prosessor. Eneste, men til gjengjeld en gedigen ulempe, er prisen, og at den krever registret minne. Selv om jeg har holdt meg til intel opp igjennom årene, synes jeg at sammenligningen mellom amd og fjortiser høres helt idiotisk ut. Det finnes mer konstruktive ting å diskutere. er 21... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Du får værsågod mene hva du vil, men å si at AMD lager middelmådige prosessorer det er helt latterlig. For noe tøv! Det er min mening basert på min personlige erfaring. Hva du måtte mene om dette, er meg knekkende likegyldig. Fordi det er helt meningsløst. Det blir nesten like dumt å ha en IQ-test for å vise hvem av AMD og Intel brukere som er smartest. Nei, det blir det ikke. Det blir for å bevise (bekrefte) at hvor mye en prosessor koster, har svært mye å si. Noen av oss bruker faktisk begge deler, du også? Jeg har tre Intel-baserte maskiner, og to AMD-baserte maskiner, så jeg har litt å basere uttalelsene mine på. Du ville vel ikke likt at jeg omtalte Intel som idiotprosessoren heller? Hvis det å velge en god prosessor fremfor en middelmådig en gjør deg til en idiot, for all del. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Det er min mening basert på min personlige erfaring. Hva du måtte mene om dette, er meg knekkende likegyldig. Her har vi et poeng, kan vi ikke se på denne avstemningen slik? dere krangler og krangler, fordi det av en eller annen idiotisk grunn er viktig å få AMD-Fanboy'en til å bli Intel-fanboy (og vica versa).. dere bringer ikke akkurat opp noen nye poenger, som jeg ikke har sett 10.000 vis av andre ganger på dette forumet.. At dere GIDDER å bruke tiden på dette.. hvis dere mener dere sitter med den beste prosessor typen i dataen kan dere ikke være fornøyd med det da? Gi den fantastiske prosessoren mer konstruktivt arbeid enn å prosessere disse meningsløse innleggene.. og hvis dere fortsatt mener at det er viktig å få frem synspunkter slik at man kan se det fra flere vinkler kan dere klikke dere inn på søke sidene og søk etter andre meningsløse AMD vs. Intel poster. Jeg er sikker på at alt er tatt med der Endret 16. november 2003 av Cain_85 Lenke til kommentar
PT Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Jeg liker best Intel fordi Intel har bedre overklokkingsevner enn AMD... For en som ikke skal overklokke er nok AMD best. EDIT: Og hvorfor slik krangling? Hør på psilocybe dere, han klarer å argumentere på en rimelig god måte. Endret 16. november 2003 av PT Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Det er min mening basert på min personlige erfaring. Hva du måtte mene om dette, er meg knekkende likegyldig. Vel .. hvis det er DIN mening, så si det da og bli ferdig med det? Greit, at du har din mening, men hvorfor fortsetter du å bruke din mening som om det skulle være en sannhet. VI er også knekkende likegyldig i din personlige mening om du skal se sånn på det. Kom ikke her og bruk din mening som et slags argument, for det har overhodet ingen tyngde bak seg. Det kan bare bidra til (mer) flaming og det trenger vi ikke. Hvis du mener noe, skriv da at DU mener at AMD's AthlonXP er middelmådig. Ikke si at den ER det. For det har du faktisk ikke noe grunnlag for å hevde. Samme som at alle AMD fanboy'ene ikke har så mye mer grunnlag for å hevde at AthlonXP er den beste CPUen osv osv Din mening er ingen sannhet, min mening er ingen sannhet. Alle de andre fan-boy'ene her sin mening er heller ingen sannhet. Inntil du kan komme med en sannhet, burde ordet er være off-limit. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Det er min mening basert på min personlige erfaring. Hva du måtte mene om dette, er meg knekkende likegyldig. Så hold disse rare meningene dine for deg selv da, det er nok søppel på disse forumene som det er Nei, det blir det ikke. Det blir for å bevise (bekrefte) at hvor mye en prosessor koster, har svært mye å si. Selvsagt, det er på pris man først og fremst konkurrerer - det er selve fundamentet i enhver markedsøkonomi. Merkevarer er faktisk direkte ødeleggende for det frie markedet. Intel gjør som kjent sitt beste for å forvirre forbrukerene med all mulig hype. Hvis det å velge en god prosessor fremfor en middelmådig en gjør deg til en idiot, for all del. Skriver du dette bare for å kverulere eller har du noe vettugt å komme med? Å kalle AMD sine prosessorer for middelmådige viser jo bare på hvilket lavt nivå du ønsker å få denne diskusjonen ned på. Gjør oss alle en tjeneste og kutt ut dette idiotpratet! Endret 16. november 2003 av snorreh Lenke til kommentar
pskard Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Kan dere dra diskusjonen opp ett lite nivå fra denne "barneskolementaliteten"? Ja, det er "min" mening at denne typen argumentasjon er lavmåls, men her teller faktisk min mening Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Kan dere dra diskusjonen opp ett lite nivå fra denne "barneskolementaliteten"? Ja, det er "min" mening at denne typen argumentasjon er lavmåls, men her teller faktisk min mening Hehehe ... slik sa mannen med moderator-status, og forumbrukerene så at det var godt. Det ble natt og dag for siste gang denne uken. Siden levde de lykkelig i alle sine dager ... ... ... ... ... ... okei jeg skal legge meg Endret 16. november 2003 av ufo Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Greit at psilocybe og snorreh tar av her, men når psilocybe først kommer med en udokumentert bemerkning av Athlon XP, så kommer snorreh og forsvarer AMD for dette med en like udokumentert bemerkning, det fører jo så absolutt ingen vei Morsom lesning btw Endret 17. november 2003 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå