Gå til innhold

Liveblogg fra 19:00: Apple lanserer iPhone 6S

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke erfart 3D Touch, men har erfart Force Touch på Apple Watch og det kan jo ikke direkte sammenlignes med long touch eller long press som det vel ofte blir kalt, for det tar vesentlig lenger tid og kan jo ikke gjenkjenne forskjellen på forskjellige grader av trykk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple har høyeste fortjenesten/marginer på sine produkter sammenlignet med konkurrentene. Her syntes jeg de virkelig kunne hatt 32gb som en standard. Det har det vært i android leieren en god stund nå. Syntes det er helt bak mål.

Glad for billigere iCloud. Har 50gb nå pga alle speilrefleks bildene så sparer jeg noen kr.

Veldig enig. Og skuffelsen var stor ved lanseringen av iPhone 6. Nitrist at de bare fortsetter med denne dritten her i grunn. Men penger vettu, Apple vet hva de driver med :)

Ingen skrytetall for Apple Music?  Var vel kanskje ikke så mye å skryte over? Eller gikk jeg glipp av det ? Fikk med med 30mill låter eneste.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Da var saken klar, iPhone 6s bestilles så fort den dukker opp...:-)

Wow, flott sak.

Resten av lanseringen fikk jeg dessverre ikke med meg live, men ser jo på tråden her at det har dukket opp en iPad Pro, mulig det blir en sånn en neste gang jeg bytter iPad. Apple TV er kanskje også moden for utskifting, men den kan vente en stund til.

Morsomt år foran meg...:)))

Lenke til kommentar

Revolusjonerende 3D/Force Touch (Apple has doen it again), 12MP kamera uten kvalitetstap på en mobil med Live Photo! TV reinvented samt et skikkelig nettbrett med tastaturintegrasjon done right og må ikke glemme den flotteste smartklokka på markedet. Nydelig :-).

Fantastisk fargepalett og materialkvalitet på de nye mobilene, man får håpe konkurentene følger etter.

EDIT:

Men det aller beste, splitter ny ulåst modell hvert eneste år til 300,- måneden? Wow Apple!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Min konklusjon

Apple TV var nesten for meg den mest interessante nyheten. Syntes prisen er for høy iforhold til det man får, greit det er ny kontroll, men det meste ellers er software tweaks/nytt ui. Forstår ikke hvorfor den har 4K støtte. For meg ihvertfall er det hovedgrunnen til at jeg sitter på gjerdet. Henger heller ikke på greip når iPhone får 4k støtte, og du har hele den iCloud biten oppi det her.

iPhone var kjedelige greier, når du bruker 3 min på å forklare pixel crosstalk så skjønner du at det ikke er så mange forskjeller fra forrige generasjon. Kommer uansett til å kjøpe den, men ja. Minimale endringer.

iPad Pro syntes jeg virker som et rart produkt. Med tilbehør er det i prisklassen med macbook air, og andre ultrabooks. For meg personlig, vil jeg mye mer ha en god laptop i samme størrelse kontra et nettbrett. Dette litt fordi det er lett å koble opp ting. Jeg trenger ikke 100 adaptere hvis jeg vil skal koble opp utstyr. Jeg står fritt til å gjøre det jeg vil, om det er nedlastning, tweaking osv. Samtidig ser jeg ikke hva en iPad Pro gjør, som ikke en iPad Air 2 gjør. Litt raskere, men med det man bruker en iPad til, altså "konsumering" så tror jeg man skal slite å legge merke til forskjellen. Den er nå blitt så tung også, at den er ikke like portabel lenger.

Hyper meg selv opp hvert år for disse konferansene, må lære meg nå og jekke meg selv ned et par hakk. Bare savner den "one more thing" greia, så kommer det noe helt sykt som ingen har tenkt på før.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

De kom vel knapt med skrytetall av noe som helst? De har jo mer eller mindre sluttet med hele "business" biten av disse konferansene.

De startet konferansen med å si at de ikke hadde tid til sånn update de pleier å ha, som viser hvor mange penger de har gitt til devs, hvor mange programmer som har blitt nedlaset osv. På grunn av alt som stod på programmet.

Lenke til kommentar

Revolusjonerende 3D/Force Touch, 12MP kamera uten kvalitetstap på en mobil med Live Photo! TV reinvented samt et skikkelig nettbrett med tastaturintegrasjon done right og må ikke glemme den flotteste smartklokka på markedet. Nydelig :-).

Fantastisk fargepalett og materialkvalitet på de nye mobilene, tenk om alle kunne gjort det like bra og gjennomført.

45dadbd9551fa0faa1b84d1023b0b038279608fd

• Liker 1
Lenke til kommentar

...., så kommer det noe helt sykt som ingen har tenkt på før.

Enig, Apple tok virkelig konkurentene på senga med banebrytende ny funksjonalitet her. Ingen har tenkt på 3D Touch, det er som multitouch innovasjonen all over again :D

Holdt på å glemme Retina Flash, hvorfor har ingen tenkt på det før? Genialt enkelt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva er oppløsningen på den nye iphone 6s? Er den fortsatt røv eller har de entret 2012 enda? Fant ikkeno om det..

1334x750 iphone 6s

1920x1080 iphone 6s plus

Ønsker vi fikk noe mer info om Apple Watch i Norge. De nye modellene så faktisk ganske bra ut. Ihvertfall den space grey stål greia, som nå nesten har fått halvvert prisen grunnet billigere "band".

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hva er oppløsningen på den nye iphone 6s? Er den fortsatt røv eller har de entret 2012 enda? Fant ikkeno om det..

Den er mer enn god nok på en ca 5 tommer skjerm. Mer enn god nok. Hvis du er svært opptatt av tall, så finner du det sikkert på Apple sine sider under teknisk info.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...