Gå til innhold

Liveblogg fra 19:00: Apple lanserer iPhone 6S

Anbefalte innlegg

Når det er sagt så avventer jeg litt mer dyptgående analyser av ytelsen fra blant annet Anandtech osv.. Har sagt det før og jeg sier igjen, tallene fra Geekbench er og blir utrolig overfladiske gir ikke noe annet enn en liten pekepinn på ytelsen.

Har gang på gang sett telefoner som scorer relativt høyt i Geekbench, spesielt på multi-core testen deres og likevel så har de ikke kommet spesielt høyt i flere av Anandtech sine målinger som kjører benchmark på spesifikke operasjoner osv.. Blir som en veldig fordummet utgave av 3DMark. Hva i allverden har det å si om systemet ditt scorer høyere enn andre systemer i 3DMark, om de andre systemene faktisk ender opp med bedre ytelse i spillene du faktisk spiller?

Spesielt Tek.no sine anmeldelser baserer jo gjerne hele sin seksjon med "ytelse" utelukkende på single-core og multi-core score fra Geekbench og ingenting annet, noe jeg alltid har ment og sagt er fullstendig idiotisk og totalt meningsløst. Da blir man naturligvis stemplet som Applefanboy med engang, men jeg mener nå akkurat det samme nå som det ser ut til at det er Apple som kommer godt ut av Geekbench, det forandrer jo ikke på det faktum at det er et utrolig simpelt og overfladisk verktøy for å bedømme ytelse på en telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Registrerer at det er større forskjell fra iPhone 6 til 6S, enn det er fra 5S til 6.

Mulig men ikke noe spes jeg trenger ennå derfor venter jeg på nytt design fremfor iterasjon. Men det er jo bare fordi 5S er bra nok ennå.

S er oppgradert versjon med design/bygg relaterte "barnesykdommer" fjernet.

x er helt nytt design og større endringer i mine øyne selv om ikke alltid hardwaren trenger å ta de største skrittene.

Jeg foretrekker dog S versjonene av alle designutgaver så det kan være jeg venter til 7S, men får se. Litt fordi man i Sen da har fjernet alle "barnesykdommer" man hadde ift. nytt design.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...