Gå til innhold

Liveblogg fra 19:00: Apple lanserer iPhone 6S

Anbefalte innlegg

Da var saken klar, iPhone 6s bestilles så fort den dukker opp...:-)

Kveldens minste overraskelse ? :p

Jepp, det var nok ingen stor overraskelse. På tide å bytte den noe aldrende jeg har, av flere ulike årsaker. Ingen av de skyldes av den jeg har fungerer dårlig...:-)

Jeg har hatt min i 2 år nå, men tror jeg må vente 1 år til for å slippe unna fanboy-stazi  :/

Er ikke så nøye hva de kaller folk, Theo343. Det bunner nok mest i manglende argumentasjonen uansett...:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg beholder min Iphone 5 ett år til. Synes ikke nyhetene over sekseren var spesielt imponerende. Ipad Pro og Apple tv var for meg mest interessant. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Just joking about the namecalling godeste Rogkas hehe  :)
Men litt misunnelig, skulle ønske det var jeg som følte jeg kunne gå for ny iPhone nå, men 5S er så bra ennå at jeg ikke får rebellen i meg til å ta skrittet før neste år :p. IOS9 med 3D Touch så virkelig ut som "next step".

ATW:

Siden du ikke fulgte med på live-eventen kommer det nok en drøss artikler du kan lese deg opp på utover kvelden og morgendagen ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

, 12MP kamera uten kvalitetstap på en mobil

Hva betyr dette egentlig?

AtW

Hvis du så lanseringen så kan det kanskje bety at Apple har en ny teknologi får å holde lyset inne i pikslene...

Holde lyset inne i pixlene? Det ønsker man jo gjerne ikke? Man vil lese det av, og så at lyset "forsvinner". Skjønner ikke helt hva "uten kvalitetstap" sikter til her heller, uten kvalitetstap i forhold til hva?

AtW

Lenke til kommentar

iPhone 6S Plus kjører 2208x1242 panel som skaleres ned til 1920x1080, med andre ord nøyaktig likt iPhone 6 Plus. Ut ifra tallene om kontrast på Apple sine nettsider så er det snakk om samme LCD-panelet og ikke OLED som mange trodde basert på de animerte bakgrunnene. Ikke allverdens nytt annet enn ny og raskere SoC, at Motion CPU nå er always-on, forbedret kamera foran og bak og ikke minst 3D Touch.

Egentlig glad for at Apple ikke har gått til OLED og holder seg til den sylskarpe SIPS. Om de går for forbedret LCD neste gang hadde vært interessant.

Lenke til kommentar

AtW

Hvis du så lanseringen så kan det kanskje bety at Apple har en ny teknologi får å holde lyset inne i pikslene...

Holde lyset inne i pixlene? Det ønsker man jo gjerne ikke? Man vil lese det av, og så at lyset "forsvinner". Skjønner ikke helt hva "uten kvalitetstap" sikter til her heller, uten kvalitetstap i forhold til hva?

AtW

Nei, du hadde ikke sett lanseringen nei. Vel, da får du se den, det beskrives der. En teknikk for å unngå at lyset smitter mellom de ulike pikslene. Ganske kult egentlig.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har funnet ut så ble 6 / 6+ lansert på samme dato i fjor, og kom til Norge 26.september. Er det noen grunn til at det skal gå mye lenger tid i år? Ser noen her snakker om å kjøpe mobil i utlandet i oktober.. 

Hvis de er tilgjengelig for kjøp før jul så er nok en brorpart av norske konsumenter fornøyde.

Lenke til kommentar

Tipper det bare betyr støtte for RAW eller muligens ett proprietært Apple-format.

Ikke ifb. med RAW, sensor relatert samt teknikker som benyttes. Apple ville ikke bare blindt gå for høyere antall MP kun for PR-faktor, de ønsker å sørge for en faktisk kvalitetsøkning fremfor forringelse om man øker dette uten at resten av teknologien følger med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

AtW

AtW

Nei, du hadde ikke sett lanseringen nei. Vel, da får du se den, det beskrives der. En teknikk for å unngå at lyset smitter mellom de ulike pikslene. Ganske kult egentlig.

Det stemmer, jeg har ikke sett den, derfor jeg ber om mer tekniske detaljer. Smitte mellom pixlene er mer relevant ja. Er det det som menes med "uten kvalitetstap" i denne sammenhengen?

AtW

Lenke til kommentar

Det stemmer, jeg har ikke sett den, derfor jeg ber om mer tekniske detaljer. Smitte mellom pixlene er mer relevant ja. Er det det som menes med "uten kvalitetstap" i denne sammenhengen?

AtW

Se lanseringen, det forklares der...

Om han du opprinnelig mente flere ting, eller noe annet, får jo han svare på. For min del var det en imponerende iPhone uansett.

Lenke til kommentar

ATW: 

Nei det er mer enn det, derfor anbefales et dypdykk i dekkende artikler når de dukker opp så får du alle svar :) Ganske interessant hva de har gjort for å ikke bare bli en av mange på "Mere MP" bølge vi har ridd noen år nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...