Gå til innhold

Liveblogg fra 19:00: Apple lanserer iPhone 6S

Anbefalte innlegg

Byggenæringen kommer nok til å bli glad for iPad Pro. iPad air brukes i stor skala av norske ingeniører for å kontrollere arbeider utført på byggeplass, HMS-runder, osv. Dette fordi det er veldig praktisk å ha hele BIM-modellen av bygget med seg når man er ute på byggeplass. Man kunne selvsagt brukt en laptop, men de er ganske kronglete å bruke stående.

Større skjerm + en god penn til annotering av tegninger vil nok falle i smak, skulle jeg tro. I hvertfall hvis Autodesk oppdaterer BIM 360 Field til å støtte penn-annotering.

Og dette er jo ikke akkurat et lite marked...

Som student med en Surface Pro 3, vurderer jeg å bytte den ut med denne iPaden. Apple har en tendens til å slippe mye mer polerte produkter, og det er viktig for meg. Blir kraftig irritert hver gang jeg må reboote Surfacen midt i en forelesning fordi den plutselig tolker all fingerbruk som høyreklikk, og jeg dermed ikke får brukt Surfacen ordentlig.

Kunne selvsagt skaffet meg 12" galaxy note, men så har iOS bedre programvare. Og viktigere for meg som byggstudent, Autodesk sine programmer finnes stort sett ikke til Android.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heldigvis noen som har vettet i behold og ikke kjører inn 2,5K og 4K på disse stakkars små mobile enhetene som lider under batterimangel allerede. Veldig godt valg med 1080p Apple :) Bigger isnt always smarter, more isnt always better, balance is everything etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva er oppløsningen på den nye iphone 6s? Er den fortsatt røv eller har de entret 2012 enda? Fant ikkeno om det..

Den er mer enn god nok på en ca 5 tommer skjerm. Mer enn god nok. Hvis du er svært opptatt av tall, så finner du det sikkert på Apple sine sider under teknisk info.

Du som aldri har hatt en telefon med full hd på 5 tommer kan si hva du vil, men tro meg det er forskjell ;) 

Det er ganske mye som er dårlig med disse telefonene men skjermene er desidert værst. Gimmick features er 3dtouch driten haha

Lenke til kommentar

Byggenæringen kommer nok til å bli glad for iPad Pro. iPad air brukes i stor skala av norske ingeniører for å kontrollere arbeider utført på byggeplass, HMS-runder, osv. Dette fordi det er veldig praktisk å ha hele BIM-modellen av bygget med seg når man er ute på byggeplass. Man kunne selvsagt brukt en laptop, men de er ganske kronglete å bruke stående.

Større skjerm + en god penn til annotering av tegninger vil nok falle i smak, skulle jeg tro. I hvertfall hvis Autodesk oppdaterer BIM 360 Field til å støtte penn-annotering.

Og dette er jo ikke akkurat et lite marked...

Som student med en Surface Pro 3, vurderer jeg å bytte den ut med denne iPaden. Apple har en tendens til å slippe mye mer polerte produkter, og det er viktig for meg. Blir kraftig irritert hver gang jeg må reboote Surfacen midt i en forelesning fordi den plutselig tolker all fingerbruk som høyreklikk, og jeg dermed ikke får brukt Surfacen ordentlig.

Kunne selvsagt skaffet meg 12" galaxy note, men så har iOS bedre programvare. Og viktigere for meg som byggstudent, Autodesk sine programmer finnes stort sett ikke til Android.

Interessant lesning

Er nok mange næringer vi her inne ikke tenker på som har stor bruk for en større iPad

Lenke til kommentar

Hva er oppløsningen på den nye iphone 6s? Er den fortsatt røv eller har de entret 2012 enda? Fant ikkeno om det..

Den er mer enn god nok på en ca 5 tommer skjerm. Mer enn god nok. Hvis du er svært opptatt av tall, så finner du det sikkert på Apple sine sider under teknisk info.

Du som aldri har hatt en telefon med full hd på 5 tommer kan si hva du vil, men tro meg det er forskjell ;) 

Det er ganske mye som er dårlig med disse telefonene men skjermene er desidert værst. Gimmick features er 3dtouch driten haha

3D Touch virket etter min mening som dn svært god funksjon. Slapp av, den kommer nok til en Android nær deg om en stund...:-)

Lenke til kommentar

iPhone 6S Plus kjører 2208x1242 panel som skaleres ned til 1920x1080, med andre ord nøyaktig likt iPhone 6 Plus. Ut ifra tallene om kontrast på Apple sine nettsider så er det snakk om samme LCD-panelet og ikke OLED som mange trodde basert på de animerte bakgrunnene. Ikke allverdens nytt annet enn ny og raskere SoC, at Motion CPU nå er always-on, forbedret kamera foran og bak og ikke minst 3D Touch.

Lenke til kommentar

Da var saken klar, iPhone 6s bestilles så fort den dukker opp...:-)

Kveldens minste overraskelse ? :p

Jepp, det var nok ingen stor overraskelse. På tide å bytte den noe aldrende jeg har, av flere ulike årsaker. Ingen av de skyldes av den jeg har fungerer dårlig...:-) Endret av rogkas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går vel på A9 specen. 70% raskere CPU og 90% raskere GPU? 3 letters... w-o-w.

De nevnte jo heller ikke noe om raskere minne på iPhone 6S og 6S Plus, kan det være at DDR4 er forbeholdt Apple A9X og ikke Apple A9? Var egentlig tynt med informasjon, og det kan jo bety hva som helst med Apple. Men økningen i CPU og GPU-ytelse virker jo imponerende tatt i betraktning av at Apple A8 var såpass solid som den var.

Lenke til kommentar

Det går vel på A9 specen. 70% raskere CPU og 90% raskere GPU? 3 letters... w-o-w.

De nevnte jo heller ikke noe om raskere minne på iPhone 6S og 6S Plus, kan det være at DDR4 er forbeholdt Apple A9X og ikke Apple A9? Var egentlig tynt med informasjon, og det kan jo bety hva som helst med Apple. Men økningen i CPU og GPU-ytelse virker jo imponerende tatt i betraktning av at Apple A8 var såpass solid som den var.

Spent på den fullstendige specen vi forhåpentligvis får se mer av, men per dato imponerende tall.

Lenke til kommentar

Da var saken klar, iPhone 6s bestilles så fort den dukker opp...:-)

Kveldens minste overraskelse ? :p

Jepp, det var nok ingen stor overraskelse. På tide å bytte den noe aldrende jeg har, av flere ulike årsaker. Ingen av de skyldes av den jeg har fungerer dårlig...:-)

Jeg har hatt min i 2 år nå, men tror jeg må vente 1 år til for å slippe unna fanboy-stazi  :/

Lenke til kommentar

Men så kommer vel spørsmålet om behovet er der. Jeg har ihvertfall aldri lagt merke til at iPhone 6 plus har vært treig på noen måte. Men forstår jo at den må forbedres hvert år. Men når det gjelder ytelse så har vel alltid Apple holdt dette tett til brystet. Denne videon her er jo et godt eksempel på det.

Se fra 30 sekunder til 1:15

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...