Gå til innhold

Hvilken type skjerm er best for øynene?

OCSpro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det var nevnt plasma skjermer. Plasma vil ikke egne seg for pc-bruk uansett, da disse skjermene har en stygg tendens til å brenne fast bilder som er på skjermen lenge. Hvis du har en plasmaskjerm og ser 90% av tiden på tv3, vil du tilslutt ha et tv3-symbol øverst i høyre hjørne permanent. Det er nok derfor man ikke ser plasma som et alternativ på monitor fronten.

Personlig synes jeg det er mest behagelig og se på en LCD-skjerm over lengere tid.

Lenke til kommentar

Plasma til pc skjerm er ikke å anbefale.

Plasma lider av en sykdom som heter burn-in. Dvs det er lett for at bilder brenner seg inn i skjermen. Og på pc er det enkelte punkter som ikke forandrer seg i det hele tatt og vil derfor feste seg i skjermen.

Sagt på en annen måte:

Det er drit kjedelig å se på Titanic på plasmaen når du har "ammo" nede i høyre hjørne.

men skal du være stor kar og ha noen som ingen andre har, så ta en titt på denne.

Nb! leg merke til Kontrast: >30 000:1, Max dataoppløsning: 2500x2000, Lysstyrke: 1 200 lumen

Du må jo da ha lerret til også da

Lenke til kommentar
Da jeg byttet til denne skjermen: NEC 19" CRT Multisync FE991S

Forsvant mine røde/såre øyne  ;)

Har problemer med øyne som du hadde tidligere, og når temaet "å kjøpe ny skjerm" kom opp ikk jeg det øverste spm... Da vet jeg at de forsvinner når jeg kjøper ny skjerm, takker ;)

Tydelig at plasma ikke er så bra... LCD her kommer jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...