fjarle Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Vi prøvekjører HTC og Valves VR-briller ett halvt år etter lansering.SNIKTITT: Trådløse kontrollere, færre kabler og mindre rom Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg ser flere bruksområder, også der slike veivekontrollere kan være nyttige, og der det sikkert er kult å vandre rundt i rommet. Men jeg ønsker meg også stort fokus inn mot eksisterende spillformer, der jeg sitter i en stol og styrer med tastatur, mus, joystick, ratt og slikt som i dag er naturlig i forskjellige typer spill. Altså, i skytespill vil jeg fremdeles ha presisjonen en mus gir, men med muligheten VR gir til å se meg rundt. Altså, jeg kan sikte på en dør, og samtidig gløtte til sidene. Jeg behøver ikke bytte til upresis kontroller for å bruke slike briller. På samme måte vil dette være gull i bil og flysimulatorer. Bruk av eksisterende kontrollere, men med mulighet til å se seg rundt. Evt kan man få en pekeprikk når man ser inn i cockpit og bruke denne til å klikke på knapper på instrumentpanelene i titler som støtter dette. 1 Lenke til kommentar
Fjeldern Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Jeg ser flere bruksområder, også der slike veivekontrollere kan være nyttige, og der det sikkert er kult å vandre rundt i rommet. Men jeg ønsker meg også stort fokus inn mot eksisterende spillformer, der jeg sitter i en stol og styrer med tastatur, mus, joystick, ratt og slikt som i dag er naturlig i forskjellige typer spill. Altså, i skytespill vil jeg fremdeles ha presisjonen en mus gir, men med muligheten VR gir til å se meg rundt. Altså, jeg kan sikte på en dør, og samtidig gløtte til sidene. Jeg behøver ikke bytte til upresis kontroller for å bruke slike briller. På samme måte vil dette være gull i bil og flysimulatorer. Bruk av eksisterende kontrollere, men med mulighet til å se seg rundt. Evt kan man få en pekeprikk når man ser inn i cockpit og bruke denne til å klikke på knapper på instrumentpanelene i titler som støtter dette. Assetto Corsa og Project Cars pluss VR. DET er grunnen nok for meg til å kjøpe det! Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Skal la være å kommentere utviklingstiden og tilgjengelighet på VR denne gangen, jeg ble satt litt ut av sporet da jeg så bildet med "håndkontrollene" og tenkte automatisk at utviklere sa noe i denne duren da de viste journalisten hva han skulle bruke etc: "So here are your virginity protection light sabres... yeah, hold them just like that... and you're all set!" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå