ericc2233 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) kjørte prime 95 torture test i 3timer uten feil. max 44c på min P4 3ghz 800fsb . 1. Hvor bra er testen? 2. Hvor lenge burde jeg kjøre den for å se om min maskin er stabil? Mvh Eric Endret 12. november 2003 av ericc2233 Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Prime 95 egner seg _meget godt_ til å stabilitetstesting av prosessorern. Dvs, at den i hovedsak stresser prosessoren, selv om minnet også får kjørt seg litt (avhenger av hvilke innstillinger du bruker). Dette programmet finner feil der alle andre "gir opp". Siden du har HT-prosessor bør du kjøre to utgaver av Prime samtidig, for maksimal stresstesting. 12 timer bør vel være nok til å konkludere med at du har en meget stabil maskin, men om det ikke er noen feil etter 5 minutter har du i mange tilfeller allerede svaret. Etter min mening er dette det beste programmet når prosessoren er den begrensende faktoren, og memtest best om minnet er den begrensende faktoren. Du skal dog ha litt "flaks" for å finne problemer med mindre du overklokker litt (mye) :nice: Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kossen får en to til å kjøre samtidig da? To forskjellige versjoner? Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Øh, den loader jo begge cpu'ene selvom man kjører en prime 95. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Fant en feil like under 12 timer en gang.. Kan jo diskuteres om maskinen er stabil nok da Jeg valgte riktignok å klokke bittelitt ned for å fikse det Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Kossen får en to til å kjøre samtidig da? To forskjellige versjoner? Du får ikke kjørt to instanser av det samme programmet, men bare kopier mappen og start hvert program, så får du to. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Øh, den loader jo begge cpu'ene selvom man kjører en prime 95. Nja..du har 100% prosessorforbruk i Windows, men det betyr ikke nødvendigvis at prosessoren opererer 100% effektivt. Siden det er en HT-prosessor opererer den (normalt) mest effektivt med to tråder, slik at belastningen på prosessoren blir større. Jeg får faktisk høyere cpu-temperaturer på min maskin ved å kjøre 2 x Prime95 framfor 1. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Fant en feil like under 12 timer en gang.. Kan jo diskuteres om maskinen er stabil nok da Jeg valgte riktignok å klokke bittelitt ned for å fikse det Hehe..den er kjip. Vil påsto at du har en relativt stabil maskin allikevel. Har truffet på flere Compaq maskiner som ikke klarte å kjøre Prime95 i et sekund uten feil. Dette var altså maskiner rett fra leverandøren oppsatt av Compaq. Blant annet den legendariske Compaq Presario 5726 :!: Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 2. Hvor lenge burde jeg kjøre den for å se om min maskin er stabil? Pleier å si at 1time når du holder på å klokker, og 1døgn når du skal teste for fullt om den er stabil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå