Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Speilrefleksbildene mine legger seg i iCloud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg sliter med at mine bilder jeg legger inn på Macen som er tatt med speilrefleks legger seg i iCloud/bildestrøm. Med dette kommer de også inn på telefonen og tar veldig mye plass. Hvordan unngår jeg dette?

Du unngår det ved å ikke legge de i iCloud/bildestrømmen...:-)

Antagelig er det sånn at når du kobler til kamera/minnekortet ditt, så starter Bilder automatisk og starter med å hente inn bildene dine. Du kan skru av at den starter automatisk, som en begynnelse. 

På min Mac og i Bilder kan jeg selv velge om bildene skal deles i Bildestrøm eller ikke, kanskje du bør se på hvordan du styrer dette hos deg.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg sliter med at mine bilder jeg legger inn på Macen som er tatt med speilrefleks legger seg i iCloud/bildestrøm. Med dette kommer de også inn på telefonen og tar veldig mye plass. Hvordan unngår jeg dette?

Du unngår det ved å ikke legge de i iCloud/bildestrømmen...:-)

Antagelig er det sånn at når du kobler til kamera/minnekortet ditt, så starter Bilder automatisk og starter med å hente inn bildene dine. Du kan skru av at den starter automatisk, som en begynnelse. 

På min Mac og i Bilder kan jeg selv velge om bildene skal deles i Bildestrøm eller ikke, kanskje du bør se på hvordan du styrer dette hos deg.

Slik ser det ut nå på Bilder på min mac

post-388705-0-09122700-1441792234_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vel, du har jo "På" at du skal bruke iCloud Bildebibliotek. Da havner jo bildene dine der. Hvis du har satt på at du skal bruke den funksjonen også på din iPhone, så bør det ikke være noen overraskelse om bildene også havner der...:-)

Hvis du ikke ønsker å bruke denne funksjonen, så skrur du den "Av".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...