Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router med tidsstyrt blokkering/nedstenging av internet

Anbefalte innlegg

Har noen en tips til trådløsrouter der man kan tidsstyre at internett og/eller adresser kan blokkeres på forskjellige tidspunkt?

Det må være mulighet å ha forskjellige tidspunkt pr dag. 

Feks mandag-fredag har visse tidspunkt og at helgene har visse tidspunkt.

Har funnet noen routere men ikke funnet den fleksibiliteten jeg er ute etter til en fornuftig pris.

Helst en router i 1000kronersklassen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre det for en og en enhet på asus router ihvertfall, kikket raskt, men kunne ikke se for hele nettet. Kan hende det fungerer med en annen build (dd wrt, merlin etc). 

Der kan du stille på hele timer, ikke nøyaktig klokkeslett, hver eneste dag i uken, men det må være det samme hver uke. 

jY0SMSd.png

Kan en admin flytte tråden til nettverk kanskje? Hører bedre til der, får sikkert bedre hjelp også :D

Lenke til kommentar

du kan deaktivere trådløst internett f,eks til gitte tidspunkt i den routeren som bjonnes406 har.. 

Velg Trådløst -> Profesjonelt for det. 

Da kan du sette dager og tidspunkt det skal være tilgjengelig. 

Det samme kan du også i netgear sine. 

Dog gjelder det for alle i såfall.. men den tidsplansaken som bjonnes406 linker til er priceless når du har unger hvertfall :)

Jeg har både asus rt-ac87u, asus rt-ac66u og netgear r7000..

Anbefaler rt-ac87u'en mest av de der. 

Koster litt men får det man betaler for. 

Endret av ARJ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Fungerer parental control på Asus-routere nå? Kjøpte en RT-N56 for et par år siden, men her virket ikke foreldrekontrollen. Jeg satte opp tilgang for den enkelte MAC-adresse til ulike tider på ulike dager, men enten fikk alle tilgang alltid, eller så ble alle sperret ut. Prøvde med 4-5 ulike SW-versjoner, dette virket ikke uansett. Byttet til annet merke router.

Lenke til kommentar

Fungerer parental control på Asus-routere nå? Kjøpte en RT-N56 for et par år siden, men her virket ikke foreldrekontrollen. Jeg satte opp tilgang for den enkelte MAC-adresse til ulike tider på ulike dager, men enten fikk alle tilgang alltid, eller så ble alle sperret ut. Prøvde med 4-5 ulike SW-versjoner, dette virket ikke uansett. Byttet til annet merke router.

Fungerer helt fint her, tar bare 10-15 min fra du gjør en endring til den blir aktiv, men når det først er satt opp så fungerer det fint :)

Lenke til kommentar

Det er da aktivt umiddelbart det?
Jeg har også RT-AC87 og jeg sleit med at jeg ikke fikk disse innstillingene til å funke, men du må huske å først trykke "OK" inne på tidsplanen, og så må du huske å trykke på "Bruk" når du kommer ut derfra. Da virker innstillingene med en gang. :)

Når det kommer til å justere tidspunkt for det trådløse nettet i sin helhet så er ikke tidsinstillingene der like gode, der kan du riktignok velge hvilke dager og hvilke tider som skal gjelde, men der gjelder samme tidspunkt fra mandag til fredag, og samme for lørdag og søndag.. Altså får du valgt ett tidspunkt for ukedagene og ett tidspunkt for helgedager.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Fungerer helt fint her, tar bare 10-15 min fra du gjør en endring til den blir aktiv, men når det først er satt opp så fungerer det fint :)

Kan ikke se noen grunn til at det skal ta 10-15 min før det virker? På de andre jeg har testet funker dette umiddelbart.

Lenke til kommentar

Kan ikke se noen grunn til at det skal ta 10-15 min før det virker? På de andre jeg har testet funker dette umiddelbart.
Når jeg testet det, så tok det rundt 10 min før enheten logget seg av nettet. Dette gjelder dog kun første gang, ikke når du har satt opp den foreldrekontroll en allerde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...