SEF Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hei, det virker helt umulig å få kjøpt et HK med LGA 1366 socket til min Intel i-7 920 prosessor! Trenger USB 3.0 og helst SATA 3 på det. Jeg trenger deres hjelp o' vise folk på den store internett! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Du får ikke noen socket 1366 med skikkelig sata 3.0. Da må du kjøpe et pcie kort utenom i så fall. Et par usb 3.0 finnes som regel på disse kortene. Du får bare leite på bruktmarkedet, men det virker som om det er fler som ønsker å kjøpe enn som skal selge. Jeg har ett liggende hos en kompis, men han er ikke i norge for tiden og kommer vel ikke hjem før nærmere jul. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 i-7 920 er vel ikke så mye å ta vare på, hadde det vært i7 970 eller noe slik hadde jeg forstått det. Kanskje like greit å selge prosessoren om du får solgt den. Ebay har mange hovedkort men da kommer moms i så fall. så det blir vel opp til deg om du vil gå for en så gammel standard når det finnes LGA 1150 som vertfall er bedre brukt. Lenke til kommentar
SEF Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Du får ikke noen socket 1366 med skikkelig sata 3.0. Da må du kjøpe et pcie kort utenom i så fall. Et par usb 3.0 finnes som regel på disse kortene. Du får bare leite på bruktmarkedet, men det virker som om det er fler som ønsker å kjøpe enn som skal selge. Jeg har ett liggende hos en kompis, men han er ikke i norge for tiden og kommer vel ikke hjem før nærmere jul. Takk for tipset! Akkurat det jeg nå har gjort, kjøpt 2x pcie med USB 3.1 og Sata 3 og voila så fikk jeg oppgradert det gamle HK! Lenke til kommentar
SEF Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Du får ikke noen socket 1366 med skikkelig sata 3.0. Da må du kjøpe et pcie kort utenom i så fall. Et par usb 3.0 finnes som regel på disse kortene. Du får bare leite på bruktmarkedet, men det virker som om det er fler som ønsker å kjøpe enn som skal selge. Jeg har ett liggende hos en kompis, men han er ikke i norge for tiden og kommer vel ikke hjem før nærmere jul. Takk for tipset! Akkurat det jeg nå har gjort, kjøpt 2x pcie med USB 3.1 og Sata 3 og voila så fikk jeg oppgradert det gamle HK! PS Blei bare å koste meg en 500-lapp fra Multicom. Endret 9. september 2015 av SEF Lenke til kommentar
SEF Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 i-7 920 er vel ikke så mye å ta vare på, hadde det vært i7 970 eller noe slik hadde jeg forstått det. Kanskje like greit å selge prosessoren om du får solgt den. Ebay har mange hovedkort men da kommer moms i så fall. så det blir vel opp til deg om du vil gå for en så gammel standard når det finnes LGA 1150 som vertfall er bedre brukt. Tja, synes i-7 920 tjener meg godt fremedeles, gamer for det meste. Har klokket den stabilt på 4.2 Ghz, skrudd av multi-threading siden ikke så mange spiller støtter flerkjernetech og har et R9-280x. Da ligger jeg på 70-75 FPS i WOT, WOWS, Elite dangerous på max settings. Og da har jeg enda litt og gå på med at eg kan fremdeles overklokke GPU'en, men skjermen min takler ikke mer enn 60 FPS uansett. Skal ikke undervurdere denne gamle traveren.. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Sjekk at du får hastigheten gjennom SATA kontrolleren da. Det finnes en billige drittkort der ute som er stemplet med SATA 3.0 men som ikke klarer å gi nok hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå