btfredr Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hei. Jeg har problemer med pcen min. Det er en HP Probook 4340s. Når jeg skrur den av skrur den seg på igjen få sekunder senere. Hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Få sekunder etter at du slo den på eller få sekunder etter at OS startet opp? Har maskinen vært utsatt for brutal behandling i det siste, slik som fall i gulvet? Har du overklokket maskinen eller gjort noe annet i forkant som kan være årsaken til problemet? 1 Lenke til kommentar
btfredr Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Få sekunder etter at du slo den på eller få sekunder etter at OS startet opp? Har maskinen vært utsatt for brutal behandling i det siste, slik som fall i gulvet? Har du overklokket maskinen eller gjort noe annet i forkant som kan være årsaken til problemet? Få sekunder etter at jeg slår den på, det er bare batteriet som har falt, mens pcen bare falt veldig kort ned. Har ikke overklokket eller behandlet den brutalt Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Du kan jo f.ex sjekke om bios-batteriet er ok. Sjekk også at driverne til hovedkort/chipset er installert og riktig utgave. Har du installert programvare eller drivere i forkant av at problemet begynte? Lenke til kommentar
btfredr Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Du kan jo f.ex sjekke om bios-batteriet er ok. Sjekk også at driverne til hovedkort/chipset er installert og riktig utgave. Har du installert programvare eller drivere i forkant av at problemet begynte? Har ikke installert noe. (det er en skolepc) Hva er bios batteri? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Da tar du maskinen med til IT-ansvarlig på skolen. Dette er typisk ting du ikke gjør på egen hånd. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) Dette har nok ikke noe med Chipset Drivere å gjøre. Drivere hører jo til OS`et og hvis maskina slår seg på av seg selv, når maskina egentlig skal være av, så er det nok noe galt med selve maskina. Vel. Det kan være brutalt nok at du mista ned maskina. Er ikke bra for en PC med slik behandling. Dessutten vil jeg tro at det er såpass med sperringer på Windowsen at det er vel ikke noe særlig mulighet for å gjøre noe særlig selv heller vil jeg tro. Er iallefall vanlig at Elever ikke har tilgang til Adminrettigheter på Skole PC`er, forstårlig nok egentlig. Gå til IT Ansvarlig og forklar situasjonen. Hvis han spør om hvordan dette skjedde og hva du eventuelt har gjort, så for all del IKKE si at du ikke har gjort noe. Den forklaringa er for gammel. Slike ting skjer ikke av seg selv liksom. Si det som det er. Si det du har skrevet her. Det KAN være så enkelt som en instilling en eller annen plass, men jeg tviler egentlig, siden at hvis man ikke får noe særlig med PC`en pga rettigheter, så er instillingene de samme. Endret 9. september 2015 av wil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå