Labelle Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Hei, Etter jeg oppdaget en ulyd fra motoren på min Audi A4 05 modell valgte jeg å dra direkte innom merkeforhandleren for å finne ut hva problemet var. De tok bilen inn og fortalte svingningsdemperen måtte byttes. Avtalte verkstedtime og pris med han bak disken. Etter bilen har vært inne kan jeg ikke si jeg hører stor forskjell på lyden. Den er der fremdeles. Kanskje minsket noe. Hva slags rettigheter har man egentlig? Risikerer jeg å måtte betale mere for større utbedringer hvis jeg klager? Småsurt å måtte betale 6 000,- for en del som kanskje ikke måtte byttes.. Noen som har vært borti lignende? Endret 8. september 2015 av Labelle Lenke til kommentar
Pow! Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Norske verksteder er generelt søppel. Gambling å sende bilen dit. Cut your losses og kjør over grensa. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hva slags ulyd er det? Er ikke noe problem og finne seriøse verksteder i Norge så lenge du ikke velger typen bakgårdsverksted. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Dette var hos møller. Lyden er fra motoren en plass. Høres på tomgang. Slags tikking/pekkelyd. Ikke helt stabil. Høres også godt hvis jeg har bilen i 1 / 2giret og slipper gassen slik den bakker seg opp en motbakke. At den går av seg selv i lav fart altså. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Gir jeg litt turtall stabiliserer den seg. Merker ingen ting når jeg kjører. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Jupp. X-trail bensin 2-liter. Motoren "knurer" ved kombinasjonen lavt turtall og pådrag, særlig merkbart like etter start. Har byttet "strammer" til drivreimen. Problemet borte, men gleden ble kortvarig da - etter ca 100 mil var problemet tilbake, med like mye "knurring" som før. Verkstedetvet ingenting, hevder at dette er normalt. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Er det diesel? Kan hende at frihjulet på dynamoen sitter delvis fast. 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Det er diesel ja Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Frihjulet på dynamoen var et godt forslag. Se om dynamoreima hopper og vibrerer når lyden er der. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Off hold deg unna møller, hadde selv en omgang der med en skoda en gang i tiden. Var inne 3 ganger og de fikset diverse, men hver gang returnerte motorlampen. Altså de bare byttet fine deler, ikke ville de gi meg reduksjon i pris eller noe slikt heller. Sleipe J***** så nå går det i BMW her i gården Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Frihjulet på dynamoen var et godt forslag. Se om dynamoreima hopper og vibrerer når lyden er der. Er ikke dette standardfeil? Har i hvertfall sett en del av det der folk har byttet reimspenningsdemper og problemet vedvarer.. Frihjulet på dynamoen har i hvertfall vært feilen alle gangene jeg har vært borti det. 2 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 (endret) Norske verksteder er generelt søppel. Gambling å sende bilen dit. Cut your losses og kjør over grensa. Ja, som om Svenskene er noe bedre.. http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/undersoekelse-i-sverige-avsloerer-vanlig-med-verksted-fusk/a/10110053/ Endret 21. september 2015 av Simkin Lenke til kommentar
Indian Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Hva slags ulyd er det? Er ikke noe problem og finne seriøse verksteder i Norge så lenge du ikke velger typen bakgårdsverksted. Jeg fikset en diesel bil som gikk dårlig og som en jukkepetter på tomgang. Verkstedet ville bytte dysene for ca 10,000 kroner. Det er ikke et bakgårdsverksted men på min egen bakgård jeg kjørte en diesel rens direkte gjennom pumpa og dysene i 20 minuter. Bilen har funket bra nå i over to år. LiquiMoly diesel spüling er det som jeg brukte. 1 Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Viste seg til å være AC-Kompressoren. Koster ca 15 000,- inkl arbeid. Skulle få trekt ifra prisen jeg allerede hadde betalt på ca 6 000,-. Er det vits å bytte denne? Verste som kan skje er at AC ikke virker lenger? Bruker den sjelden uansett. Eller kan noe mere ryke? Verkstedet mener såklart jeg må bytte den. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Er nå veldig kjekt å ha fungerende AC, Omså bare ift til fukt. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Ja, det er mange ting som er kjekt å ha. Men hvor kjekt det er å betale 10 000,- for å til fordel for Aircondition vet jeg nå ikke helt... Spørsmålet mitt var vel egentlig om det er trygt å kjøre videre til når denne ryker fullstendig. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Det spørs hvor på AC kompressoren feilen ligger. Kommer lyden fra reimhul/magnet innslag eller fra inni kompressoren? Hva skjer hvis du ikke bytter AC kompressor mtp de 6000,- du putta på feil plass? Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Ingen som vet helt. Mekanikeren sa han kjørte videre på en bil med samme problem. Samme mod. Han trodde d var ventiler inni som var problemet. Slår jeg på "auto/on" på klimaanlegget går lyden nesten helt bort. Endret 21. september 2015 av Labelle Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 (endret) Ang de pengene jeg allerede har betalt er jeg usikker hvordan rettigheter man har. Det beste er jo å bli enig med motparten. Har allerede vært gjennom frobrukerrådet-forbrukertvistutvalget-namsmannen en tidligere gang i livet, så det gidder jeg ikke igjen. Endret 21. september 2015 av Labelle Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 2. oktober 2015 Del Skrevet 2. oktober 2015 Du kan jo også høre med andre verksteder som ikke nødvendigvis er merkeverksted, men gjerne spesialisert på ditt bilmerke. Jeg har gått fra merkeverksted til et annet vellkjent verksted som er spesialisert på BMW og et par merker til. Har så langt halvert regningene for service og reparasjoner kontra tidligere. De tar kun betalt for det de skal, ingenting ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå