Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilverksted ordnet ikke problemet


Labelle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Etter jeg oppdaget en ulyd fra motoren på min Audi A4 05 modell valgte jeg å dra direkte innom merkeforhandleren for å finne ut hva problemet var. De tok bilen inn og fortalte svingningsdemperen måtte byttes. Avtalte verkstedtime og pris med han bak disken.

 

Etter bilen har vært inne kan jeg ikke si jeg hører stor forskjell på lyden. Den er der fremdeles. Kanskje minsket noe. Hva slags rettigheter har man egentlig? Risikerer jeg å måtte betale mere for større utbedringer hvis jeg klager? Småsurt å måtte betale 6 000,- for en del som kanskje ikke måtte byttes.. Noen som har vært borti lignende?

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jupp. X-trail bensin 2-liter.

Motoren "knurer" ved kombinasjonen lavt turtall og pådrag, særlig merkbart like etter start. Har byttet "strammer" til drivreimen. Problemet borte, men gleden ble kortvarig da - etter ca 100 mil var problemet tilbake, med like mye "knurring" som før.

Verkstedetvet ingenting, hevder at dette er normalt.

Lenke til kommentar

Off hold deg unna møller, hadde selv en omgang der med en skoda en gang i tiden. Var inne 3 ganger og de fikset diverse, men hver gang returnerte motorlampen. Altså de bare byttet fine deler, ikke ville de gi meg reduksjon i pris eller noe slikt heller. Sleipe J***** så nå går det i BMW her i gården :) 

Lenke til kommentar

Frihjulet på dynamoen var et godt forslag. Se om dynamoreima hopper og vibrerer når lyden er der.

Er ikke dette standardfeil? Har i hvertfall sett en del av det der folk har byttet reimspenningsdemper og problemet vedvarer.. Frihjulet på dynamoen har i hvertfall vært feilen alle gangene jeg har vært borti det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva slags ulyd er det? Er ikke noe problem og finne seriøse verksteder i Norge så lenge du ikke velger typen bakgårdsverksted. 

Jeg fikset en diesel bil som gikk dårlig og som en jukkepetter på tomgang. Verkstedet ville bytte dysene for ca 10,000 kroner. Det er ikke et bakgårdsverksted men på min egen bakgård jeg kjørte en diesel rens direkte gjennom pumpa og dysene i 20 minuter. Bilen har funket bra nå i over to år.

LiquiMoly diesel spüling er det som jeg brukte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viste seg til å være AC-Kompressoren. Koster ca 15 000,- inkl arbeid. Skulle få trekt ifra prisen jeg allerede hadde betalt på ca 6 000,-. Er det vits å bytte denne? Verste som kan skje er at AC ikke virker lenger? Bruker den sjelden uansett. Eller kan noe mere ryke? Verkstedet mener såklart jeg må bytte den.

Lenke til kommentar

Ang de pengene jeg allerede har betalt er jeg usikker hvordan rettigheter man har. Det beste er jo å bli enig med motparten. Har allerede vært gjennom frobrukerrådet-forbrukertvistutvalget-namsmannen en tidligere gang i livet, så det gidder jeg ikke igjen.

Endret av Labelle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan jo også høre med andre verksteder som ikke nødvendigvis er merkeverksted, men gjerne spesialisert på ditt bilmerke.

Jeg har gått fra merkeverksted til et annet vellkjent verksted som er spesialisert på BMW og et par merker til. 

Har så langt halvert regningene for service og reparasjoner kontra tidligere. De tar kun betalt for det de skal, ingenting ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...