Gå til innhold

[Løst] Skjermkort til 2 x 2560x1440 stille til Kontorbruk


pondusQ

Anbefalte innlegg

Har Hovedkort ASUS P8H77-V LE, Socket-1155

 

Har gått til innkjøp av 2 x Benq 27"  GW2765HT   med  2560x1440 oppløsning.

 

Primærbruken er kontorapplikasjoner og litt foto redigering. Ikke spill.

 

 

Jeg skal ha et skjermkort som er helt stille/ Vifteløst 

 

Noen som kan hjelpe med å anbefale nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med tsken2k, du får ikke noe særlig som er vifteløst som er bedre enn det 750 kortet. Jeg hadde bare kjøpt det og testet det så hardt jeg klarte med softwaren som skal brukes. Jeg har sendt inn skjermkort etter åpning og og testing på åpent kjøp 3 ganger, alltid fått godkjent retur med en gang.

 

Eventuellt så får du en del bedre kort med kjøleløsninger der viftene er slått av opp til en viss load/ temperatur. Må huske at det ikke bare er spill som krever en del av skjermkortet. Pixler som skal vises krever sitt og 2x1440p kan bli bittelitt tungt for 750 kortet.

 

Edit; Skjermkortene som er litt bedre har i dag så gode vifter og kjøleribber at de er tilnærmet (hvis ikke helt for ditt bruk) lydløse selv om viftene går litt i et lukket kabinett, de stiller hastigheten også etter load/ temperatur.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Billigste løsning som vil fungere: https://www.komplett.no/product/806376/datautstyr/skjermkort/pci-express/sapphire-radeon-r7-250-1gb-gddr5#

Vifteløst, DL-DVI og displayport vil begge kunne kjøre monitoren på maksimal oppløsning.

 

Velg Nvidia GTX 750-kortet tidligere nevnt om du ønsker å kunne kjøre PC-spill i 1280x720

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

En liten  oppdatering.  GTX 750 kortet er installert. Gjør jobben det skal til mitt bruk uten sjenerende viftestøy.

Strålende fornøyd. 

 

 

Samtidig som jeg postet spørsmålet mitt på forumet her, sendte jeg en mail til kundestøtte på Komplett.no og spurte hva de anbefalte av skjermkort til denne bruken. Svaret som kom imponerte ikke.

Quote

Det finnes ikke støyfritt kort som støtter 2 skjermer med den aktuelle oppløsningen dessverre.

Men tar du feks dette kortet her : https://www.komplett.no/product/839629/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-strix-gtx-960-4gb

Så roterer ikke viftene på kortet før det når en gitt tempratur. Så det er det nærmeste du kommer lydløst kort og som igjen støtter oppløsningen du skal kjøre.

Unquote

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Samtidig som jeg postet spørsmålet mitt på forumet her, sendte jeg en mail til kundestøtte på Komplett.no og spurte hva de anbefalte av skjermkort til denne bruken. Svaret som kom imponerte ikke.

Quote

Det finnes ikke støyfritt kort som støtter 2 skjermer med den aktuelle oppløsningen dessverre.

Men tar du feks dette kortet her : https://www.komplett.no/product/839629/datautstyr/skjermkort/pci-express/asus-geforce-strix-gtx-960-4gb

Så roterer ikke viftene på kortet før det når en gitt tempratur. Så det er det nærmeste du kommer lydløst kort og som igjen støtter oppløsningen du skal kjøre.

Unquote

 

:rofl: :rofl: :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...