Gå til innhold

Ferdigbygget pc til 2000, noen grunner til å styre unna?

Anbefalte innlegg

Fatteren må ha seg en oppgradering av PC`n, inkludert operativsystem (har Windows XP nå).

Maskinen skal hovedsaklig brukes til å lese epost, youtube og spotify... så trenger ikke mye kraft akkurat.

Ser at det finnes svinbillige ferdigbygde maskiner der ute, f.eks denne til 2000kr inkudert Win8.

Windows i seg selv koster jo 900kr+, så her får man jo hardwaren til 1100, på en måte.

Dette er vel en windows versjon som er knyttet til HK(?) så om jeg oppgraderer maskinen om noen år, så må det kanskje en ny windows lisens til?

Er det noen gode grunner til ikke å kjøpe en slik maskin? Har jo også muligheten til å oppgradere maskinen han har nå, men tror ikke jeg får så mye for 1100kr (ikke det at 2000 er budsjettet, men det virker som en billig måte å få oppgradert maskin + windows lisens).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ok maskin det der om han bare skal surfe på nettet og betale regninger. Bare kjør en real runde med avinstallering av bloatware.

Når det gjelder Windows så er dette Windows 8.1 med bing!

Dette var vel i utgangspunktet Microsoft sitt forsøk på og konkurrere med chromebook, og betyr vel i praksis at den er "sponset" av Microsoft for og få ned prisen. Dette regner jeg med betyr at den er pakka med enda mer unødvendig programvare enn vanlig.

Lenke til kommentar

Tror jeg heller vil anbefale intel NUC der du vertfall har en maskin som er mindre og holder noe lengere, i5 5200U bør du fint ha i 3-4 år før du trenger å oppgradere. Ville lagt til en SSD disk på minst 250 GB. Eller kanskje se etter noe brukt.

I verstefall kan hovedkortet se slik ut:

Image_08S.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...