svarttrosten Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hei, Skal bygge meg en ny PC for: - Gaming (eks. GTA 5, Far Cry 4) - Programmering (java, c++, CSS) - Litt video- og bilderedigering (Adobe Premiere, After Effects,Photoshop) - Blir også muligens litt overklokking, men er nybegynner på det. Har satt opp ett oppsett på Prisguide her. Prisen ligger på ca 12K, vil bruke ca 10-12K på pcen. Ønsker en mest mulig stille PC. Tenkte å bestille to minnebrikker med 8GB, slik at jeg kan oppgradere til 32 GB senere hvis det trengs. Eneste delen som er bestilt er hovedkortet, valgte å gå for sokkel LGA1151. Hovedkort: Asus z170 Pro Gaming CPU: Intel Core Skylake i5 6600K RAM: Kingston HyperX Fury DDR4 16GB 2666 Mhz (2x8GB) Skjermkort: Nvidia GeForce GTX 970 SSD: Samsung 850 Pro 256GB Kabinett: Fractal Design Define R5 Strømforsyning: Corsair RM750 CPU-kjøler: Cooler Master Hyper TX3 Evo Vil dette oppsettet passe fint sammen? Noen tilbakemeldinger/forslag til deler som kan byttes ut? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hva med å bytte cpu kjøler til Hyper 212 Evo. Ville byttet til psu til Evga 750 G2 eller Corsair RM750i 2 Lenke til kommentar
Nado Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Ville bytta ut CPU-kjøler og strømforsyning: https://prisguiden.no/liste/155879Ellers ville jeg også gått for enten MSI, ASUS eller EVGA når det gjelder GTX 970. Noen andre har gjerne andre forslag her. Edit: Bjonness406 var litt for kjapp for meg Endret 8. september 2015 av Nado 1 Lenke til kommentar
Nado Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Ville anbefalt å bruke http://www.prisjakt.no/for å sette opp PC, fikk for en eller annen grunn ikke valgt RM 750i som alternativ på prisguide.no Lenke til kommentar
svarttrosten Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Takk for kjapt svar fra dere to! Har oppdatert oppsettet her. Noen tilbakemeldinger på CPU'en Intel Skylake i5 6600k eller resten av delene? Lenke til kommentar
Nado Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Det spørs helt på budsjettet ditt. Det er ikke så mye ekstra ytelse fra Haswell frem til Skylake ut fra det jeg har lest og sist jeg sjekka er det mellom 1500-2000,- i prisforskjell på å kjøre alt på Skylake. Det er jo mer fremtidssikkert men du kan se f.eks PCen jeg bestillte noen uker siden i signaturen min hvis du vil sammenligne det prismessig. Hvilke nettbutikker har du tenkt å bruke? Det er ikke alt som er på lager med minstepris-settingen ser jeg. Lenke til kommentar
svarttrosten Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Tenkte å bestille hos Netshop, Dustin og NetOnNet, siden de har fraktfritt over en viss grense. Men har ingen hastverk med å bestille delene Ser ut som et bra oppsett du har i signaturen. Endret 8. september 2015 av torrytor Lenke til kommentar
Nado Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Tenkte å bestille hos Netshop, Dustin og NetOnNet, siden de har fraktfritt over en viss grense. Men har ingen hastverk med å bestille delene Ser ut som et bra oppsett du har i signaturen. Ja er ganske fornøyd, men ble MYE dyrere enn opprinnelig budsjett. Komplett har også fraktfritt over en viss grense. Bruker du prisjakt så kan du sette opp liste med deler og velge kun disse butikkene. Lenke til kommentar
svarttrosten Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Okei! Skal følge med prisene litt framover Noen som vet om det kommer noen nye Skylake-prosessorer eller nye GTX skjermkort utover høsten, slik at prisene vil synke på i5 6600K eller gtx 970? Lenke til kommentar
Nado Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Det vil alltid komme nye CPUer og GPUer men troe ikke disse kommer i år ut fra det jeg har lest. Som med alt innen PC sp er det sjelden noen vits å vente på det neste. Venter du med å bygge nå så bør du også sette deg inn i det på ny når du skal bestille. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå