tuffenuff Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hvor mye bråker vifta på ABIT KG7? Kan jeg erstatte denne med noe som er stillere? noe fra zalman eller noe? og Hvor mye bråker Chieftec 340W psu'en? Hva er det beste for dempe/hindre denne støyen? og Hva sier dere til fanadapter med 80mm vifte på Taisol med kobberbunn? Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Hei. Jeg har en KG7, og vifta bråker lite. Men den lager sin lille dur, men det er tvilsomt at du vil høre den over en 80 mm. Det er bare det at under den vifta har ABIT hatt på en liten klatt kjølepasta på en særdeles sjuskete og ufin måte. Hvis du smører på litt kjølepasta skikkelig der, så holder det nok med et en større kjøleribbe uten vifte, i hvert fall hvis du ikke har knall-varmt kabinett. Men det har du kanskje, hvis du har tenkt å dempe støyen. 80mm. og taisol går fint, men ikke i de originale skruehullene. Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Lyden er vel ikkje så høg, men den har ein irriterande, høg frekvens, så eg skal erstatte den med den chipsett-kjølaren frå zalman. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 24. februar 2002 Del Skrevet 24. februar 2002 tuffenuff skrev (2002-02-23 17:58):Hvor mye bråker Chieftec 340W psu'en? Hva er det beste for dempe/hindre denne støyen? Det enkleste for å støydempe denne er kansje å bytte vifte til en papst eller enermax... Hva sier dere til fanadapter med 80mm vifte på Taisol med kobberbunn? Med orginal vifta så er det flere som har fått bedre ytelse ved å snu vifta slik at den suger isteden for å blåse. Det er jo vanlig å bruke vifte som suger i steden for å blåse når man bruker fanadapter. Kjøpte 1stk enermax 80mm og fanadapter til denne kjøleren, monterte det sammen, alt så skikkelig proft ut +at jeg kunne bruke de vanlige skruene. Har ikke testet ut hvordan det funker enda, da jeg har vært ute på tur, pluss at jeg har ghetto systemet mitt oppe... [ endret av blackice den 2002-02-25 06:15 ] Lenke til kommentar
CFD Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hvorfor bruke så kraftige saker på chipsettet? Bruker selv en gammel Celeron Boxed vifte. Funker bra det og den bråker jo heller ikke. (Kan ikke høre den bak støydempinga) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå