Aleks94 Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hei! Leiter etter en bærbar pc som skal brukes til bare skolebruk. Kanskje en eller annen film iblant. Så håper det lar seg gjøre å avspille en film. Bruk av Word o.l til å notere vil bli brukt. Godt fornøyd med ca 13". (vil unngå å ha tung/stor bærbar). SSD burde vell man gå for? Prissegment er på ca 3000. Billigere, kor bedre! Ser litt på denne for øyeblikket: https://www.komplett.no/product/852712/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/lenovo-ideapad-100-156-hd-med-office#productinfo Noen som har bedre kunnskap innen dette prissegmentet å kunne hjulpet meg ut? Tusen takk! Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Om budsjettet er såpass trangt ville jeg heller gått for en chromebook av noe slag med en bedre skjerm. Når du skal lese og skrive mye tekst på en maskin så er det veldig kjipt å se på en lavoppløst skjerm av den typen som PC'en du linker til har. Toshiba Chromebook 2 har knallgod skjerm, godt tastatur, og er veldig liten og lett med knallgod batteritid. Dette er egenskaper som tilsvarer en windows-PC til over det dobbelte av prisen. Ulempen er lite lokal lagring, ikke windows (noen ville vel kanskje påstå at det heller er en fordel), og at det er mer basert på skylagring. Endret 8. september 2015 av Shirmah Lenke til kommentar
Aleks94 Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Hei igjen.. Hvordan er det med skriveprogrammer o.l til denne type maskin? Vil alt være tilnærmet like enkelt, og ikke skape problemer? Å anskaffe seg Word osv...Aldri brukt denne typen maskin (Chromebook).. Og litt nyskjerrig hvordan det fungerer med skylagring.. Hvor mye har man gratis i "skyen" ved kjøp av maskin? Takk for svar! Er sikkert mange som spør om slikt, så setter veldig pris på at du tok deg tid å svare meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå