Ciggy Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hei. Skal da skaffe meg QPAD QH-1339 Pro Gaming Headset og lurer på hvilket lydkort jeg burde ha, eller om det er noe vits med et lydkort? Har jo et ganske dyrt hovedkort i mine øyne, men har ikke peiling på om lydkortet på er noe bra. Når det gjelder maks pris på lydkort så har jeg ikke planer om å bruke mer en 1000kr. Skal hovedsaklig bruke headsettet til gaming og da mest CSGO. Hovedkortet står i signaturen min Lenke til kommentar
War Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Jeg har de du skal kjøpe og de setter jeg rett på HK. Har prøvd med 2 lydkort, bare penger ut av vinduet. På x99 og en del nye HK ser du en lysstripe nede til venstre. De hk har isolert lydkrets for å rette litt på elktronisk støy. Bruker de på en x99, men er knallfornøyd. Kjøpte nye trådløse til 2500kr, bare søppel, bytter tilbake. Så sigg nå, z97 har jo ALC1150 +++ og slår hvilket som helst lydkort im du ikke skal betale mer en hodetelefonene for det. Endret 8. september 2015 av War Lenke til kommentar
Ciggy Skrevet 10. september 2015 Forfatter Del Skrevet 10. september 2015 Var det jeg egentlig tenkte at når et hovedkort er så dyrt så burde lydkortet på det være nokså greit, men vil ikke en Asus Xonar DX være bedre en Realtek HD som er i hovedkortet? Anyway. Takk for svaret ditt Lenke til kommentar
War Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Det finnes en tråd om det her inne, uten at jeg husker hvor. Her kom man frem til at det ikke gir bedre lyd. Jeg har hatt 2 lydkort, 1100 og 1700kr , ingen av de ga meg bedre lyd. Nye hovedkort har isolerte lydkretser , det burde ha jevnet ut den forskjellen det evt kunne ha vært. Mest sans penger ut av vinduet. Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Jeg har de du skal kjøpe og de setter jeg rett på HK. Har prøvd med 2 lydkort, bare penger ut av vinduet. På x99 og en del nye HK ser du en lysstripe nede til venstre. De hk har isolert lydkrets for å rette litt på elktronisk støy. Bruker de på en x99, men er knallfornøyd. Kjøpte nye trådløse til 2500kr, bare søppel, bytter tilbake. Så sigg nå, z97 har jo ALC1150 +++ og slår hvilket som helst lydkort im du ikke skal betale mer en hodetelefonene for det. Jeg har på langt nær samme erfaringen. Mitt Qpad 1339 hodetelefonsett er koblet opp mot et X-fi fps kort som begynner å dra på åra nå, men er den desidert beste datainvesteringen jeg har gjort. Hver gang jeg har byttet hovedkort, så har overgangen i lyd fra det integrerte vært helt enorm når X-fi kortet har blitt installert. Jeg har ikke testet nevnte z97 kort, men tviler sterkt på at det ville vært i nærheten. Selv hovedkort som reklamerer med gode lydbrikker, har falt igjennom totalt sammenlignet med X-fi kortet. Jeg vil påstå at dette hodesettet fortjener et skikkelig godt lydkort, fordi det ellers ikke får ut potensialet. Jeg sammenlignet lyden på qpaden mot et mer ordinært steelseries på et integrert lydkort, og da var faktisk ikke forskjellen så stor. Men med en gang det ble koblet opp mot mitt X-fi kort, så ble forskjellene i lydkvalitet ekstremt store. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Det er ikke noe mer på det lydkortet en det er på hovedkortet, utover at de fleste lydkort har deksel på for å isolere mot elektrisk støy, noe hk i dag har løst med å bare isolere kretsen. De brikkene de putter på hovedkortet i dag er de samme brikkene som det er i lydkort opp til ca 700 kr. Jeg kjøpte 2 lydkort,1000kr+ men fikk ikke bedre lyd en på HK. Men nå bruker jeg 5000kr-hovedkort og ikke 899kr. Regner med at det er forskjeller. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 8. oktober 2015 Del Skrevet 8. oktober 2015 Kjøp creative sound blaster x-fi HD. Eksternt lydkort som gir 0 støy, og det driver mitt dt770 som bare juling. Skal man slå det snakker man mange lapper opp i pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå