perbl Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ok, dette er ikke det helt korrekte forumet, men virker som om det er større aktivitet her enn på amac sitt forum. Jeg har planer om å investere i den nye 12" powerbooken, og lurte på om noen har erfaringer med denne.Jeg lurer spesielt på følgende: 1: Er det forskjell på den nye generasjonen og den forrige modellen med tanke på varmen i chassiset (som visstnok hovedsaklig stammer fra harddisken). Er denne varmen plagsom, eller går det fortsatt greit å jobbe med maskina i fanget når man har normale bukser på seg. 2: Hvor mye arbeid skal til før viften kicker inn, og hvor mye bråker viften på denne i forhold til andre laptoper? Ønsker hovedsaklig erfaringer med folk som har eller har prøvd maskinen, og har et grunnlag for å uttale seg. På forhånd takk Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har ikke testa maskinen selv, men cnet har hvertfall gjort det Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg hadde den forrige 12" powerbook'en, og jeg synes ikke den ble spesielt varm, du kjente jo varmen, men det var absolutt ikke plagsomt. Og på den nye 12"en skal dette "problemet" være borte. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har den gamle, har hatt den siden i juli. 1. Varme er et lite problem, Har planer om å kjøpe den nye etterhvert, men jeg tror jeg kommer til å savne varmen! Blir alltid så kald på hendene og da er det greit med litt varme 2. Det skal en del til før viften setter i gang, det skjer nesten aldri. Anbefaler den på det sterkeste! Lenke til kommentar
perbl Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Men hvor mye bråker egentlig denne vifta? Har flere kamerater som har Ibook, og de påstår at powerbooken bråker veldig. Har lest CNET sine tester, men har litt lyst til å høre fra folk som har brukt maskinen over lang tid. Hvor varm blir den på undersida? Er det plagsomt å sitte med den i fanget f.eks Endret 12. november 2003 av perbl Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Men hvor mye bråker egentlig denne vifta? Har flere kamerater som har Ibook, og de påstår at powerbooken bråker veldig. Har lest CNET sine tester, men har litt lyst til å høre fra folk som har brukt maskinen over lang tid. Hvor varm blir den på undersida? Er det plagsomt å sitte med den i fanget f.eks Har en 15" og den bråker ikke i det hele tatt mener jeg.. Viften kommer på hvis du spiller av en 2timers film og av til. Det hele kommer an på om rommet du er i er varmt eller kaldt. Det er tvert i mot noe problem med bråk uansett.. Den begynner ikke å ule eller noe det er bare en vanlig vifte lyd når den "bråker" men jeg mener den er veldig stille. Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Kva med tastaturet? Er det stilt og fint, eller knatrar det? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Tastaturet er veldig stille, og faktisk det mest diskre tastaturet jeg noen gang har brukt. Min 15" pb lager lite varme, og viften slår seg nesten aldri på, kun av og til hvis jeg spiller spill. Lenke til kommentar
perbl Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Jepp, noe av grunnen til at jeg vil ha PB er jo at tastaturet er regnet for å være blant det beste du får. Ibook har f.eks et dårligere tastatur, og de aller fleste pc-laptoper kommer ikke i nærheten i følge mange tester jeg har sett. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 OK, viften bråker når den slår seg på, men jeg lurer på om jeg tenker det fordi den er så sinnsykt stille og at kontrasten blir så stor, eller det er fordi den faktsik bråker masse. Kan uansett hende vifteløsningen på den nye er bedre. Tastaturet bråker ikke ne, det er herlig å skrive på i tillegg. Kona mistet maskinen i gulvet i går. Kjedelige saker. Må skifte ut dekslet (undersiden) og batteri ... Men den funker bra fortsatt. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 OK, viften bråker når den slår seg på, men jeg lurer på om jeg tenker det fordi den er så sinnsykt stille og at kontrasten blir så stor, eller det er fordi den faktsik bråker masse. Kan uansett hende vifteløsningen på den nye er bedre. Tastaturet bråker ikke ne, det er herlig å skrive på i tillegg. Kona mistet maskinen i gulvet i går. Kjedelige saker. Må skifte ut dekslet (undersiden) og batteri ... Men den funker bra fortsatt. Huff, det er jo kjipt da.. Hvor mye regner du med at det vil koste? Lenke til kommentar
perbl Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Var en tur på eplehuset og så litt på en 12" i dag. I følge selgeren hadde denne stått på i lang tid, og må si at jeg bare kunne registrere en liten lunk på oversiden av maskina. Mulig den blir mye varmere på undersiden, men hvis det ikke er verre enn dette så må jeg nå si at jeg synes problemet er overdrevet. Nå kan det jo være at den blir mye varmere når disken må jobbe mye? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Var en tur på eplehuset og så litt på en 12" i dag. I følge selgeren hadde denne stått på i lang tid, og må si at jeg bare kunne registrere en liten lunk på oversiden av maskina. Mulig den blir mye varmere på undersiden, men hvis det ikke er verre enn dette så må jeg nå si at jeg synes problemet er overdrevet. Nå kan det jo være at den blir mye varmere når disken må jobbe mye? Ingen av de nye powerbook'ene har dette problemet, men det var enkelte Rev. A 12" 867mhz pb'er som hadde det. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 *Kjenne på 12" powerbooken til samboeren som har stått på hele dagen* Joda, den er litt varm, men burde funke hvis du har på deg en ordentlig bukse.. selv om jeg hadde foretrukket å ha den på et bord. Pent og stort tastatur..tastene er større enn de er på mitt vanlig størrelse desktop-tastatur, og i motsetning til desktop-tastaturet mitt bråker de ikke. Kan ikke huske å ha hørt powerbooken i det hele tatt, men det kan jo skyldes at den overdøves av de to stasjonære som står i stua her. Lenke til kommentar
perbl Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Setter pris på feedbacken her, blir mer og mer sikker på at dette er rett maskin for meg Liker tanken på en meget portabel maskin med bra tastatur, forholdsvis bra batteri, samt muligheten for å koble på min eksisterende LCD-skjerm via DVI. Er det andre som har erfaringer er det bare å komme med det : Lenke til kommentar
kristoffer99 Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Anbefaler http://www.mac1.no hvis du vil høre litt erfaringer fra Mac-brukere. Er den største Mac-portalen, og massevis av brukere. Jeg har ikke noe annet en positive ting å si om Powerbooken. Kjempemessig fornøyd med den. Aldri vært bedre, og jeg switchet i fjor fra Dell (Dull). Mac OS X er bare nydelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå