Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming bygg fra komplett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal kjøpe pc deler for selvbygg av gaming pc fra komplett.

Skjerm, tastatur, mus og headsett har jeg, så det er bare selve pcen inkludert operativsystem jeg trenger.

 

Primært skal det spilles open world spill som GTAV, Skyrim, og det aller viktigeste, Fallout 4. Den må også klare over 144 fps i CS:GO. 

 

Kabinett: Fractal Design Define R5 Black

 

Hovedkort: ASUS Z97-PRO GAMER, Socket-1150

 

Skjermkort: ASUS GeForce STRIX GTX 970 4GB

 

Prosessor: Intel Core i7-4790K

 

Kjøling: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

 

Harddisk: Samsung 850 EVO 500GB SSD

 

Minnebrikker: HyperX Fury DDR3 1866MHz 2x 8GB Red

 

Strømforsyning: EVGA SuperNOVA 750 G2, 750W PSU

 

Diverse:

- ASUS DVD Writer, DRW-24F1ST

- Microsoft Windows 10. Norsk, full flash usb

 

 

-----------------------------------------------------------

 

Total pris: 15.854 .-

 

 

 

1. Passer alle delene?

2. Mangler jeg noe? Evt småting som skruer og kjølepasta osv. for de forskjellige delene følger med?

3. Er det noe jeg bør forandre på. Som foreksempel msi skjermkort istedenfor asus, eller et annet hovedkort? 750 watt, overkill?

 

 

PÅ FORHÅND TAKK! :)
 

Endret av andrexp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Ja

 

2. Ville vurdert en ekstra 140mm vifte. Koster deg en hundrelapp og hjelper deg med å holde maskinen kjølig og støvfri. Ellers kan det være lurt med en ekstra hdd, da 500gb blir fort litt lite for mange.

 

3. Du kan nedgradere PSU ja. Men ville ikke gjort det. Greit å ha rom for SLI i framtiden. Asus sitt skjermkort er bra, men det er også MSI sitt-Smakssak. Du kan vurdere å nedgradere til i5-4690k, til spill får du sjeldent nytte av i7. Da sparer du en tusenlapp. Selv gikk jeg for i7-4790k, uten at jeg har hatt særlig behov for det hittil.

Lenke til kommentar

 

2. Ville vurdert en ekstra 140mm vifte. Koster deg en hundrelapp og hjelper deg med å holde maskinen kjølig og støvfri. Ellers kan det være lurt med en ekstra hdd, da 500gb blir fort litt lite for mange.

 

 

 Ser det er plass til mange ekstra vifter i R5. Er det framme det kunne vært greit med en ekstra da isåfall?

Lenke til kommentar

Kjør som clayman sier. 2 i front som kjører luft inn, og en bak som pusher ut.

 

Skeptisk til å kun ha evo212 som pusher ut. Hvordan funker det for deg otl?

Har nå overclocket 4790k med slik kjøleløsning til 4.5-4.6-4.7 og 4.8Ghz. Men uten å måtte ty til spesielle tiltak som å åpne verandadøren får å få litt hjelp på kjølefronten kunne jeg fint ligget på 4.5-4.6Ghz med den kjøleløsningen. Nå tusler å går maskinen på "normal" hastighet.

Lenke til kommentar

 

Du bør gjerne informere om du skal spille på høyere oppløsning enn 1080p, gtx 970 kan bli litt svakt for nyerw spill i høyere oppløsninger.

 

Det blir kun 1080p i første omgang på 144hz skjerm. Det ble også 4690k istedenfor 4790k

 

Da blir det en kongepc :)

Edit: Stusser litt på valg av DVD-brenner.  Med mindre du har et spesifikkt behov for dette så er det høyst usannsynlig at du vil trenge det i dag.   Dersom det er til film ville jeg da anbefalt en bluray-brenner/leser istedenfor.

Endret av Nado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...