Lypsyls Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Vet ikke helt hvordan dette skal funke. Har tidligere vært oss legen, men sliter ekstremt med å prate om dette. Er egentlig en person som håndterer ting alene, men nå har jeg skjønt jeg klarer ikke å gjøre det samtidig som jeg "jobber". Har prøvd å kjøre på gjennom utdanningen for å få fagbrevet men jeg ser dette blir å ta knekken på meg. Vet ikke helt hvordan jeg burde gjøre dette. Jeg har leilighet her allerede, Men nå blir jeg jo å miste stipend etc. (Er 20 år så jeg mister ungdomsretten når jeg slutter) Det å bo hjemme hos far vil neppe hjelpe da han mener jeg burde jobbe 24/7 å bare kjøre på. Tviler også han vil ha meg hjemme hele tiden. Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Istedet for å slutte kan du få fastlegen din til å sykemelde deg, da kan du også få en henvisning til dps eller lignende og få hjelp og behandling som kan hjelpe med dine problemer. Lenke til kommentar
Lypsyls Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Istedet for å slutte kan du få fastlegen din til å sykemelde deg, da kan du også få en henvisning til dps eller lignende og få hjelp og behandling som kan hjelpe med dine problemer. Problemet er at jeg mister stipendet da. (Får bare stipend når jeg har lærling på skoln) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Er usikker på om du mister stipendet, men så lenge du er lærling i en bedrift har du like mye krav på sykepenger som en fast utdannet ansatt. Så får du heller spørre far om litt økonomisk støtte gjennom en tung tid. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Før du slutter på noe, om du klarer, kan det være svært lurt å prate med noen om hvilke rettigheter og slikt du har. NAV blir vel naturlig å prate med i dette tilfellet. Prøv å få til et møte med en der. Det virker ikke som den beste idéen å flytte hjem til far. Kan jeg spørre hvor moren din står i dette? Du skriver lite om hva det er som plager deg, men jeg vet at depresjon er tøft. Det er viktig å ha noen å prate med. Om du vil ha noen å prate med litt mer åpent kan du sende meg en pm (personlig melding), eller finne deg en annen i denne tråden. Fins også mange andre, mer profesjonelle/erfarne mennesker du kan prate med, som kirkens sos. Det er en drøss hjelpetelefoner, chat-tjenester, osv der ute. Dette kan jeg fortelle mer om hvis du vil ha mer info. Ellers vil jeg sterkt råde deg til å snakke med fastlegen om å få psykologhjelp. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Tenk deg nøye om før du slutter. Gå til legen din og be om å bli sykemeldt og henvist til psykolog. Du kan også kontakte PPT og få samtaler med skolepsykolog. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. september 2015 Del Skrevet 12. september 2015 (endret) Ikke slutt på skolen, du har tross alt ikke lenge igjen! Ta et friår eller to etter skolegang heller, og se frem til det hele det siste året, bruk det som motivasjon. Å slutte i VGS3 vil bare gjøre ting verre. I tillegg er det meget dyrt for deg i fremtiden om stipendet blir omgjort til lån. Antidepressiv medisin kan muligens hjelpe. Endret 12. september 2015 av zeebra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå