Gå til innhold

minnepenn delt opp i to deler? Pcen finner bare den ene og tven finner begge

raym123

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en kingston usb 3 minnepenn som jeg ikke får formatert riktig.
Den har vært brukt på en mac, formaterte den på pcen for at jeg kunne ta den i bruk på vanlig pc, det er bare 200mb kapasitet på den etter formatering.

Putter jeg den inn i tven så viser den at det er 2 deler, der del nr 2 har all dataen lagret som jeg skulle likt og kommet inn på og fjernet noe og beholdt noe.
Men pcen finner ut at den kun har 200mb kapasitet, tven viser at den er delt opp i 2 deler.

Noen som vet hvordan jeg skal få koblet den til pcen og få opp del nr 2 av minnepennen

Takke for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja om du sender den til meg.

Neida..

Men jeg tipper at :

Problemet er et felles filsystem mellom mac(*nix) og Windows kun er FATxx

Og den inneholder en partisjone/filsystem Windows pc ikke kan lese.

Hvilket type filsystem er den partisjonert med ?

Skal du bare bruke minnepennen på pc så sletter du alt på den med win pc vha diskpart.

Skal den brukes felles må du benytte et filsystem som støttes av begge . F.eks FAT32. (Merk at Fat32 har en begrensning på filstørrelse -~4GB)

TV'er kjører for det meste et *nix basert disk operativ system som forklarer hvorfor den kan se begge.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig har minnepennen filsystemet HFS(+) som ikke kan leses av Windows.

Last ned et program på PCen som heter MacDrive, koble til minnepennen og ta ut det du trenger. Deretter formaterer du minnepennen til enten FAT32 eller NTFS.

Endret av cremen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...