AnonymDiskusjon Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Hei Jeg har søkt om å få støttekontakt. Fikk telefon i dag, og skal i møte angående dette i morgen. Jeg sliter mye psykisk, har ikke venner og er mye ensom. Hva kan jeg forvente av en støttekontakt? Anonymous poster hash: 094fc...121 Lenke til kommentar
crii Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 En støttekontakt er en person som du kan avtale møter med og finne på sosiale aktiviteter sammen med for å ha noen å være med, det er ett tilbud rettet mot folk i din og lignende livssituasjoner. Dersom du sliter psykisk vil jeg tro at du vil få godt utbytte av tilbudet. Støttekontakten du får tildelt er forøvrig underlagt taushetsplikt i sammenheng med jobben han/hun utfører for kommunen Håper dette svarte på spørsmålet ditt. 2 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Hei Jeg har søkt om å få støttekontakt. Fikk telefon i dag, og skal i møte angående dette i morgen. Jeg sliter mye psykisk, har ikke venner og er mye ensom. Hva kan jeg forvente av en støttekontakt? Anonymous poster hash: 094fc...121 Har vært i lignende situasjon som deg, og jeg fikk mye ut av å ha støttekontakt, det hjalp ihvertfall meg å bli mer sosial. Vi dro på en del turer, bla. svensketurer, turer på kino og mye annet. Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 En som bruker tiden sin på deg! En som er der for deg, og en som kun vil ditt aller beste. Det er fantastisk gøy, både for støttekontakten selv og for den h*n er støttekontakt for. Du burde bare glede deg 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. september 2015 Forfatter Del Skrevet 9. september 2015 Hei Jeg fikk opplyst på møtet at det er veldig vanskelig å få støttekontakt, kommunen er veldig strenge på dette. En støttekontakt har ikke noe utdannelse eller erfaring med sosial angst/psykiske problemer, det er ofte studenter som jobber som støttekontakt. Jeg kan ha støttekontakt i inntil 3 timer i uken Syntes dette virket dårlig..? Anonymous poster hash: 094fc...121 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Først og fremst er det ingen selvfølge at du får innfridd søknaden om støttekontakt. Og dersom du får det innvilget er det 3 timer i uken som gjelder ja. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 (endret) Ja å få en dedikert "bestevenn" er nok umulig i enhver kommune. Men det skader ikke å prøve. Tror det kan endre liv, jeg. Dette skal ikke være en venn du gjør alt med hele tiden, da. De er ansatte for å gjøre det og jobber ikke "overtid" med enkelte. Endret 10. september 2015 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 10. september 2015 Del Skrevet 10. september 2015 Ja å få en dedikert "bestevenn" er nok umulig i enhver kommune. Men det skader ikke å prøve. Tror det kan endre liv, jeg. Det kan jeg bekrefte, ihvertfall for min egen del. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå