Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Støttekontakt

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En støttekontakt er en person som du kan avtale møter med og finne på sosiale aktiviteter sammen med for å ha noen å være med, det er ett tilbud rettet mot folk i din og lignende livssituasjoner. Dersom du sliter psykisk vil jeg tro at du vil få godt utbytte av tilbudet. Støttekontakten du får tildelt er forøvrig underlagt taushetsplikt i sammenheng med jobben han/hun utfører for kommunen

Håper dette svarte på spørsmålet ditt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har søkt om å få støttekontakt. Fikk telefon i dag, og skal i møte angående dette i morgen.

Jeg sliter mye psykisk, har ikke venner og er mye ensom. Hva kan jeg forvente av en støttekontakt?

Anonymous poster hash: 094fc...121

Har vært i lignende situasjon som deg,

og jeg fikk mye ut av å ha støttekontakt,

det hjalp ihvertfall meg å bli mer sosial.

Vi dro på en del turer,

bla. svensketurer,

turer på kino og mye annet.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg fikk opplyst på møtet at det er veldig vanskelig å få støttekontakt, kommunen er veldig strenge på dette.

En støttekontakt har ikke noe utdannelse eller erfaring med sosial angst/psykiske problemer, det er ofte studenter som jobber som støttekontakt.

Jeg kan ha støttekontakt i inntil 3 timer i uken

Syntes dette virket dårlig..?

Anonymous poster hash: 094fc...121
Lenke til kommentar

Ja å få en dedikert "bestevenn" er nok umulig i enhver kommune. Men det skader ikke å prøve. Tror det kan endre liv, jeg. Dette skal ikke være en venn du gjør alt med hele tiden, da. De er ansatte for å gjøre det og jobber ikke "overtid" med enkelte.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...