superjan87 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Noen som vet hva man påfører for å få betonggulv speilblankt? Sånn som dette: http://www.diagrind.com.au/superfloor_polishing.html Endret 7. september 2015 av superjan87 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Man pleier å bruke epoxymaling oppå, da blir det speilblankt samtidig som det er meget slitesterkt. For eksempel denne http://www.norbond.no/epoxymaling-i-farge-lys-gra-p-1518-c-215.aspx Edit1-2-3; Surret litt mer jeg, disse driver og sliper betonggulv blankt http://www.rad.no/Slipt-betong.html Disse folka leverer gjennomsiktig epoxy, men blir sikkert ikke resultatet du ønsker. Du tenkte kanskje på å gjøre det selv? Blir nok dyrere hvis du skal leie/ kjøpe slipeutstyr selv. Endret 7. september 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
superjan87 Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Takker for svar! Mulig jeg setter bort det da ja! Er garasjegulvet jeg skulle tatt. Men driver også å lager betongbord, ville epoxy maling funket på de? De pusses ned så stein kommer til syne og tenkte da med epoxy oppå der igjen for å fremheve stein og få en speilblank flate. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Jeg har desverre bare erfaring med farget epoxy på gulv, det er jo mange forskjellige typer epoxy også. Får nok tak i epoxy du kan male på bord. Ta en telefon eller send en e-post til epoxygrosissten som jeg linket til, de kan svare deg med en gang så trenger du ikke spørre her og få masse "uproffe" svar Glemte nesten å si at noe epoxy kan være litt sensitiv for mekaniske påkjenninger, dvs bevegelse i selve epoxyen. Det er veldig slitesterkt på overflaten. Husk å si hvilke påkjenninger det skal tåle og hva det skal brukes til, det er forskjellig herding på epoxy også. Er usikker på hvor lenge det beholder glansen og riper er muligens et problem, men det går fint å bone/ pusse opp epoxy. Ta svarene mine med en smule salt, jeg er ikke helt på hjemmebane her Endret 7. september 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
superjan87 Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Hjertelig tusen takk for hjelp, da hører jeg videre med epoxygrossisten! Ha en fin kveld videre 1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Jeg fikk slipt ned mitt garasjegulv. Mitt garasjegulv var det endel porer i så polakkene som slipte gulvet sparklet det med avrettingsmasse etterpå. Kjøpte deretter sigural epoxy på obs bygg som jeg la på 2 strøk med. Gikk 6 liter på første strøk og 5 liter på 2e strøk. Epoxyen leveres som base og herder så anbefaler å kjøpe 3 liters spann framfor en 10 liter hvis du har en enkelgarasje. Ble litt dyrere men er verd det så du får rette blandingsforhold. Epoxygrossisten sine er nok mer slitesterke men trenger du det? Det er endel dyrere. Sluttresultatet ble hvertfall meget bra Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Vil man ha glatt garasjegulv, uansett om det er slipt/polert betong eller epoxy? Jeg vil tro at med piggdekk blir det fort stygt, mens med piggfrie går det kanskje helt grei forutsatt at det er liten helling utenfor garasjeporten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå