Gå til innhold

Mac air, treg ved oppstart.

Anbefalte innlegg

Hei.

Den siste tiden har min Mac air (kjøpt Januar 2014), vært tregere enn vanligere ved oppstart.

Når den skal start kommer den grå siden, samt eplemerket. Under merker kommer det runde "tenke" merke som viser at maskinen jobber. Så tar det plutselig noen minutter før den starter.

Jeg er absolutt ikke flink på data så prøver først her om det er et enkelt problem, eller enkel løsning på dette?

Har kjørt diagnostikk uten funn (holde inne D-tasten ved oppstart).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hvilken versjon av operativsystemet du kjører på MAC'en? Har du oppdatert til siste versjon av OSX Yosemite?

Har ikke gjort det aktivt selv nei, hvordan gjør jeg eventuelt det?

Som siste forsøk før reinstallasjon av OSX ville jeg prøvd flere verianter av :CleanMyMac 3

mackeeper.

Nå vet jeg ikke hvem som er best men det burde hjelpe noe.

Hvis det ikke hjelper er det antakelig SSD disken i macen som er noe feil på.

Takk for tips. Dette skal jeg prøve? Er dette noe jeg må laste ned i appstore? Jeg er skikkelig lost når det gjelder tekniske ting på data!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

for all del ikke instaler en "cleaner" eller "keeper" av noe som helst slag.

av en eller annen grunn tror folk at dette hjelper uten faktisk og vite noe om hva disse programmene gjør. 

osx er bygget på en helt annen måte enn windows. slik at det du ville ha brukt en cleaner til på en pc blir utført automatisk at en mac ved evt. en restart. er det andre ting som ligger inne på macen som forårsaker feil hvil en cleaner bare lage mer problemer.

det kan være mange grunner til at den er treg med oppstart. den nye osx bruker opp mesteparten av ram til og pre-starte apper og prossesser, det kan dermer ta litt lengre tid hvis du har en mac med lite ram. 

du kan også ha mange prosesser som starter ved oppstart som du kansje bure fjerne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...