Aetius Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Filserveren vår har (kanskje) tatt kvelden, og vi trenger nytt hovedkort med passende CPU og RAM til å bygge en ny. Jeg bruker samme disker, kabinett og PSU som før. Noen forslag? Jeg har tidligere opplevd at hovedkort få problemer av at det henger en HD på hver eneste en av det SATA-kontakter, så på den gamle filserveren måtte jeg til med tre ekstra PCIe 1x kontrollerkort for å få det hele stabilt. Dermed er det fint om hovedkortet har mange SATA-kontakter, men det er enda finere at det har en del ledige PCIe-porter. Forslag mottas med nesegrus takknemlighet, spesielt hvis det er rimelige saker. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 (endret) Hei! Leit at filserveren gikk ned. Tenker dette dekker behovet ditt: HK CPU RAM Hvis du ønsket du noe mer rimeligere i pris / consumer grade, skal se hva jeg kan få til. Endret 8. september 2015 av Cipher Panda Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Hei! Leit at filserveren gikk ned. Tenker dette dekker behovet ditt: HK CPU RAM Hvis du ønsket du noe mer rimeligere i pris / consumer grade, skal se hva jeg kan få til. Dekke behovet gjør det nok, men det der er jo å skyte spurver med kanon. Det jeg trenger er et billig hovedkort med mange PCIe 1x-kontanter og/eller mange SATA-plugger, en rimelig og strømgjerrig CPU, og to 4GB-sticks med RAM. Dagens filserver: Core 2 Duo "Conroe" E6600 Asus P5B 2x 1GB Kingston PC2 8500 2x Corsair 1GB PC2 6400 11 HDer på til sammen 26 TB. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Hehe, tenkte det samme, men så må du også vektlegge verdien av filene på en så stor server. Let's take it down a notch. HK RAM CPU Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 (endret) https://prisguiden.no/produkt/asrock-c2750d4i-202158 eller https://prisguiden.no/produkt/asrock-c2550d4i-208414 Fiks ferdig. Om ikke ville jeg bare ha lett på bruktmarkedet etter noe, om du ikke vil gå z97 å celeron anniversary med litt minne. Problemet da blir mest trolig antall SATA porter. Endret 9. september 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Nado Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Bruker selv en gammel sandy bridge i3 sammen med Intel mATX hovedkort... Vurderte Xeon med EEC ram på den tid, men PC har kjørt dønn stabilt. Det er ikke noe viktig lagret på server så OM det skulle skje noe er det ikke verdens undergang (hadde nylig noen harddisker som var 5+år som røk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå