Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm etter Win-logo etter at jeg la inn ny skjermdriver

Anbefalte innlegg

Måtte formatere laptopen min en runde her, og har tidligere stressa en del for å få skjermdriveren til å funke. Har selvsagt rota vekk driveren jeg brukte før, altså den som virket, så nå når jeg måtte laste ned nye drivere, ble skjermen svart. Maskina funker, jeg hører Win-lyden like etter logon, men skjermen er svart. Musepeker er ikke synlig. 

Asus K52dr med HD 5470. Win 7 home prem. Ikke helt ny, men helt ok til mitt bruk. 

Sikkermodus funker (er den jeg bruker atm), men altså ikke normal oppstart. 

Har testa flere forskjellige drivere uten hell, så er ikke helt sikker på hva som er greia. Maskina veksler jo mellom skjermkort, så mulig det er noe kødd ute og går der. 

Forslag til løsning? Usikker på hva annen info folket kan trenge, så bare spør om noe mangler. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av et av skjermkortene i BIOS, pleier å funke når det er tull med at det bytter mellom to stykker. Du kan teste med ekstern skjerm også, men det løser jo ingenting :p

Avinstaller alle skjermdrivere i sikkermodus, men da må du jo hoppe frem og tilbake i sikkermodus til du finner en som er grei. Jeg ville testet en driver som er ca like gammel som laptopen. Husk å ikke oppdater driverne, slett de gamle helt før du installerer en nyere/ eldre versjon.

Det er muligens en innstilling i Catalyst Control Center som skaper problemer. Jeg har et Nvidiakort i min laptop og det er noen innstillinger for hvilket skjermkort som skal brukes til hva i Nvidia Control Panel hvertfall.

Edit; Start Windows på vanlig måte så kan du trykke Windowstasten+P, det gjør at man bytter mellom skjermer. Det skal jo "ikke være mulig" når man bare bruker laptopskjermen, men er jo verdt et forsøk.

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...