kalsa Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Er på utkikk etter ny Tv. Hvilken av disse er best, Panasonic Viera TX-55CXC725 eller Sony Bravia KDL-55W807C? Sony koster 8999,- på Expert nå. Lefdal hadde Panasonic på tilbud til samme pris som det Sony koster nå... Bør jeg vente å se om Panasonic kommer på tilbud igjen, eller bør jeg slå til på Expert sitt tilbud på Sonyen? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 8. september 2015 Del Skrevet 8. september 2015 Det første spørsmålet er jo da om du vil ha 4K eller ikke? Siden Panasonicen har det og Sony'en ikke. Sony sin er en meget god Full HD tv, kanskje den beste 2015 modellen du får. Det negative med denne er at den er kantbelyst noe som gjør at det er fare for lysgjennomslag. Panasonic er bakbelyst å det minsker faren for lysgjennomslipp betraktelig. Det gjør også at sortnivået mest sannsynlig blir bedre. Smart TV: Sony'en har Android TV å det gjør at den er tregere og mindre stabil i bruk enn Panasonicen som ha Firefox OS. Men det er ikke stort utvalg av apper enda til Firefox hvis dette er viktig. Men feks Netflix er på plass. Bilde: Vil påstå de er på ganske likt nivå. Men blir det mye lysgjennomslipp å vil det forringe bildekvaliteten veldig så det avhenger av hvor heldig du er med panelet på Sony'en. Og sortnivået er dypere på Panasonicen på grunn av bakbelysningen. På bevegelse er Sony muligens litt bedre men det skal litt til å se det. Den har også flere instillinger på motionflow hvis man ønsker å bruke den type bildeforbedring. Panasonicen er mer lyssterk og egner seg bedre i et rom med mye vinduer feks. Til samme pris mener jeg at Panasonic er et bedre kjøp fordi den har 4K, er bakbelyst og den er stabil og hurtig i bruk. Lenke til kommentar
kalsa Skrevet 8. september 2015 Forfatter Del Skrevet 8. september 2015 Det første spørsmålet er jo da om du vil ha 4K eller ikke? Siden Panasonicen har det og Sony'en ikke. Sony sin er en meget god Full HD tv, kanskje den beste 2015 modellen du får. Det negative med denne er at den er kantbelyst noe som gjør at det er fare for lysgjennomslag. Panasonic er bakbelyst å det minsker faren for lysgjennomslipp betraktelig. Det gjør også at sortnivået mest sannsynlig blir bedre. Smart TV: Sony'en har Android TV å det gjør at den er tregere og mindre stabil i bruk enn Panasonicen som ha Firefox OS. Men det er ikke stort utvalg av apper enda til Firefox hvis dette er viktig. Men feks Netflix er på plass. Bilde: Vil påstå de er på ganske likt nivå. Men blir det mye lysgjennomslipp å vil det forringe bildekvaliteten veldig så det avhenger av hvor heldig du er med panelet på Sony'en. Og sortnivået er dypere på Panasonicen på grunn av bakbelysningen. På bevegelse er Sony muligens litt bedre men det skal litt til å se det. Den har også flere instillinger på motionflow hvis man ønsker å bruke den type bildeforbedring. Panasonicen er mer lyssterk og egner seg bedre i et rom med mye vinduer feks. Til samme pris mener jeg at Panasonic er et bedre kjøp fordi den har 4K, er bakbelyst og den er stabil og hurtig i bruk. Tusen takk for svar Tror jeg venter litt og ser om Panasonic kommer på tilbud igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå