sitron1 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Okei, så jeg har helt glemt av at jeg har studie-penger som trekkes hver måned, og nå er jeg helt, totalt blakk i og med at jeg også har betalt forrige husleie, telefon og transport. Det har jeg jo ikke råd til denne måneden!! Jeg skal selge iPaden min, men får sikkert ikke mer enn 2100 kroner for den. Det er ikke nok, så må finne på noe mer. Jeg har begynt å jobbe denne måneden, men i og med at jeg får lønn på etterskudd må jeg vente til 31. oktober før neste lønning... Hva i alle dager skal man gjøre når man ikke har en krone?? Finnes det måter å tjene raske penger på? Som er realistisk? Har forresten søkt på alt av deltidsjobber som er ledig, og venter tålmodig på svar. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 http://www.finn.no/smajobber/alle-smajobber/ 1 Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Men fra spøk til alvor: Hold motet oppe og fortsett å søke på deltidsjobber Hvis det blir absolutt krise kan et lån fra dine foreldre være en mulighet, selv om det kanskje kan føles kjipt og flaut. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Okei, så jeg har helt glemt av at jeg har studie-penger som trekkes hver måned, og nå er jeg helt, totalt blakk i og med at jeg også har betalt forrige husleie, telefon og transport. Det har jeg jo ikke råd til denne måneden!! Jeg skal selge iPaden min, men får sikkert ikke mer enn 2100 kroner for den. Det er ikke nok, så må finne på noe mer. Jeg har begynt å jobbe denne måneden, men i og med at jeg får lønn på etterskudd må jeg vente til 31. oktober før neste lønning... Hva i alle dager skal man gjøre når man ikke har en krone?? Finnes det måter å tjene raske penger på? Som er realistisk? Har forresten søkt på alt av deltidsjobber som er ledig, og venter tålmodig på svar. Småjobber på finn? ellers må jo NAV gi nød penger og slikt om det er virkelig gale Håper det ordner seg for deg! PS: Siden du er jente og slikt så er det sikkert noen som vill kjøpe "brukte" truser av deg altså kjøp helt nye og selg som brukt til eklingene, lettere penger går vell ikke Endret 7. september 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Det er ganske enkelt for jenter å tjene penger på (harde) småjobber 4 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 om du har orden i sysakene så er mastercard eller annet kredittkort fint i slike situasjoner Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Okei, så jeg har helt glemt av at jeg har studie-penger som trekkes hver måned, og nå er jeg helt, totalt blakk i og med at jeg også har betalt forrige husleie, telefon og transport. Det har jeg jo ikke råd til denne måneden!! Jeg skal selge iPaden min, men får sikkert ikke mer enn 2100 kroner for den. Det er ikke nok, så må finne på noe mer. Jeg har begynt å jobbe denne måneden, men i og med at jeg får lønn på etterskudd må jeg vente til 31. oktober før neste lønning... Hva i alle dager skal man gjøre når man ikke har en krone?? Finnes det måter å tjene raske penger på? Som er realistisk? Har forresten søkt på alt av deltidsjobber som er ledig, og venter tålmodig på svar. Småjobber på finn? ellers må jo NAV gi nød penger og slikt om det er virkelig gale Håper det ordner seg for deg! PS: Siden du er jente og slikt så er det sikkert noen som vill kjøpe "brukte" truser av deg altså kjøp helt nye og selg som brukt til eklingene, lettere penger går vell ikke Du får ikke støtte når du får studielån. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Du får ikke støtte når du får studielån. Jeg leser det slik at hun betaler tilbake på studielånet(ref, trekkes) ? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Du får ikke støtte når du får studielån. Jeg leser det slik at hun betaler tilbake på studielånet(ref, trekkes) ? å, ja jo da må hun kanskje be om betalingsutsettelse isteden ^^ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 å, ja jo da må hun kanskje be om betalingsutsettelse isteden ^^ Ja Og det er vell gode ordninger for dette når man er i slike kniper også TS! Lenke til kommentar
sitron1 Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 (endret) Tusen takk for svar! Jeg betaler ned på lånet. Er bare snakk om 1300 per måned, men når man er blakk er det mye mer enn man har... Hehe... Så jeg kan spørre om utsettelse? Småjobber har jeg faktisk ikke tenkt på (eller, har ikke visst at det var på Finn). Akkurat nå i dette øyeblikk skriver jeg mail til alle barnehager i området om de trenger ekstrahjelp; men igjen, får jo ikke pengene før en måned etter. Veldig frustrerende, men sånn er det jo bare. Kan spørre jobben min om jeg kan få halve lønnen på forskudd, hvis det går greit. Kjøper folk brukte klær forresten? Jeg har litt som er ganske nytt og lite brukt. Verdt et forsøk? Endret 7. september 2015 av sitron1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Ja, det er fullt mulig å selge unna ting, også klær, men om du vil selge raskt for å få penger må det være billig for å få napp kjapt. Du kan jo sette opp salgsliste på nærbutikkene, så kan du ordne ting raskere og få betalt i kontanter. Du kan jo be om kontokreditt i banken din som har en fornuftig rente. Forbrukslån er svindyrt og det bør du holde deg unna. Kredittkort kan være en mulighet og det kan gi deg rundt 30 dager kreditt som du bør betale ned med en gang du får penger. Det er jo også mulig å sette på sparebluss og leve spartansk en periode eller kombinere forskjellige ting slik at det akkurat går. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Hva er det eksakt du trenger penger til? Lånekassen kan du søke om utsettelse på via lånekassen sine sider, så går det automatisk Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Barnehage kan ta litt lengre tid enn du kanskje tenker, da en må ha politiattest osv for å jobbe. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Vaskejobb pleier å være mange som er interessert i. Lenke til kommentar
sitron1 Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Igjen; takk for tips!! Hva er det eksakt du trenger penger til? Lånekassen kan du søke om utsettelse på via lånekassen sine sider, så går det automatisk - Mat - Husleie, strøm- Mobilabonnement - Nedbetalingen av lånet Barnehage kan ta litt lengre tid enn du kanskje tenker, da en må ha politiattest osv for å jobbe. Jobber allerede som vikar i barnehager, så har politiattest. Men kan jo ta litt tid å få svar. Vaskejobb pleier å være mange som er interessert i. Er ingen ledige renholds-jobber på Finn, der jeg bor. Hvem kan man ringe og spørre om de trenger ekstrahjelp angående vasking? Har hørt at noen vasker leiligheter. Lurer på hvor man kan søke, eller hvem man kan kontakte. Min mor vasker leiligheter i kommunen. Jeg kan jo sjekke på kommunens nettsider kanskje... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Hvis du ikke har alt for mye skrupler så kan man jobbe på typiske sextelefoner. Min ex gjorde det i flere år og tjente meget gode penger på det. Ikke skyt meg det er bare et forslag. Hvis du er i akutt pengenød så har du kanskje noe du kunne solgt av eiendeler. 1 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 http://www.jobber.no/smaajobber https://www.ekstrahjelp.no/ Lenke til kommentar
sitron1 Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Hvis du ikke har alt for mye skrupler så kan man jobbe på typiske sextelefoner. Min ex gjorde det i flere år og tjente meget gode penger på det. Ikke skyt meg det er bare et forslag. Hvis du er i akutt pengenød så har du kanskje noe du kunne solgt av eiendeler. Haha, jeg er det motsatte av sexy, så tror ikke det hadde gått så bra (men er man desperat så... hvem vet...) http://www.jobber.no/smaajobber https://www.ekstrahjelp.no/ sjekker ut nå! Er det kanskje grupper på facebook der man kan legge ut annonser? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Det er jo stemmen som teller der, ikke hvor sexy du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå