Gå til innhold

Varm cpu

advwp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har stoore problemer med tempen selv..Var inne i bios nå og da sto den på 79 grader!Klarer ikke å kjøre spill eller noe som krever litt av maskinen..Dessverre er jeg ganske ny med data,så jeg fant ikke ut hvordan jeg kan få ned tempen..noen råd?

har en AMD Athlon XP2000+

Endret av hatadata
Lenke til kommentar
[quote name='hatadata' date='12/11/2003 : 03:37'] Har stoore problemer med tempen selv..Var inne i bios nå og da sto den på 79 grader!Klarer ikke å kjøre spill eller noe som krever litt av maskinen..Dessverre er jeg ganske ny med data,så jeg fant ikke ut hvordan jeg kan få ned tempen..noen råd?

har en AMD Athlon XP2000+ [/quote]
Byggde du den selv? Kanskje du har glemt kjølepasta ? Hvis ikke kjøp deg en ny kjøler på f.eks www.microplex.no eller www.3dfxcool.no .
Kjøpte silent twin fra microplex til min Xp 2100+ og den ligger på omtrent 50 grader med 25 romtemp. Det syns jeg ikke er så verst. :)
Lenke til kommentar
Har stoore problemer med tempen selv..Var inne i bios nå og da sto den på 79 grader!Klarer ikke å kjøre spill eller noe som krever litt av maskinen..Dessverre er jeg ganske ny med data,så jeg fant ikke ut hvordan jeg kan få ned tempen..noen råd?

Byggde du den selv? Kanskje du har glemt kjølepasta ? Hvis ikke kjøp deg en ny kjøler på f.eks www.microplex.no eller www.3dfxcool.no .

Nei,kjøpte ferdig pakke fra multicom:P Men dette problemet har oppstått nylig(maskin ett år gammel) Kunne ikke stille på noe som hadde med temp/vifte å gjøre i bios..

Lenke til kommentar
Nei,kjøpte ferdig pakke fra multicom:P  Men dette problemet har oppstått nylig(maskin ett år gammel) Kunne ikke stille på noe som hadde med temp/vifte å gjøre i bios..

Prøv å ta av en dør eller toppen av kabinettet og sjekk så temperaturen. Dersom den synker betraktelig, tenk kabinettvifte®

Har du sjekka om cpu-vifte og eventuelle kab.-vifter er fulle av støv?

Endret av sheriff
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet smelter AMD på ca 90, så 79 grader er å kjøre det veldig på kanten.... :roll: Har Volcano 7 vifte, og ligger Idle stabilt på ca 40 grader, under spill på ca 50 med en AMD 2600+ Den er bare litt overklokka :D

Få deg en ny vifte, evt følg tidligere råd om å evt legge på ny kjølepasta. Det er iallefall noe som ikke er som det skal.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...