Jabbiz Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Heisann! I det siste har jeg hatt en del problemer med hovedskjermen i mitt duel screen setup. Det som skjer, er at den plutselig begynner å flickre, og da snakker jeg ikke om bare litt, men såppass mye at den er ubrukelig. Når dette skjer, så må jeg som regel restarte dataen, men det er ikke alltid det funker, for når skjermen først har begynt, så tar det mange resartinger før den fungerer uten å slå seg ut sånn. Dette skjer først og fremst når jeg starter spill, eller ser på youtube. Vanlig surfing eller andre ting funker helt fint. Alt kan fungere, helt til jeg f.eks starter en video på youtube, og da slår den seg vrang. Da kan jeg noen ganger klare å lukke youtube, og da slutter skjermen å flikre, helt til jeg starter en ny video. Når det skjer når jeg starter spill, så må jeg restarte pc'n. Skjermen det er snakk om er en Asus VG248EQ - koblet med DP. Den andre skjermen jeg burker er en eldre Samsung P2270H - koblet med HDMI. Jeg kjører windows 8.1, og hardware er: AMD FX-8350 8GB DDR3 1600MHZ XFX Radeon R9 280X 3GB Crosair CX 600M, 600W PSU Jeg kan ikke huske å ha gjort noen endringer, annet enn at jeg brukte tre skjermer først, men gikk ned til to pga lag. Er mulig problemene startet etter det, men jeg er ikke helt sikker. Alle drivere skal være oppdatert. Setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
Musty Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Skjer det hvis du disabler skjerm no 2 også? Lenke til kommentar
Jabbiz Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Faktisk ikke. Prøvde nå, og i det jeg koblet fra skjerm nr 2 så gikk hovedskjermen helt bananas, men etter en restart så fungerte den helt fint. Helt til jeg koblet til skjerm nummer 2 igjen, og da prøvde meg på en video, og da klikket det igjen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Faktisk ikke. Prøvde nå, og i det jeg koblet fra skjerm nr 2 så gikk hovedskjermen helt bananas, men etter en restart så fungerte den helt fint. Helt til jeg koblet til skjerm nummer 2 igjen, og da prøvde meg på en video, og da klikket det igjen. Kan du prøve å bytte kablene på de? Altså bruke kablene fra skjerm nr 2 på 1 og omvendt? Se om du finner en ny skjermkortdriver også. Lenke til kommentar
Jabbiz Skrevet 7. september 2015 Forfatter Del Skrevet 7. september 2015 Bytte kabler funker nok ikke, siden skjerm nummer 1 bruker DP, mens skjerm nummer 2 kun har HDMI inngang. Alle driverene mine er oppdaterte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå