Gå til innhold

Explorer.EXE - Programfeil

HKRoed

Anbefalte innlegg

Hei!

Får nå denne feilmld hver eneste gang jeg starter opp PC'n her.

Explorer.EXE - Programfeil

Instruksjonen i "0x01864447" refererte til adresse "0x0000000c". Minnet kunnet ikke være "read"

Klikk OK for å avslutte programmet

Klikk Avbryt for å feilsøke programmet

Hva kan da dette være? Dette problemet kom for ett par dager siden, og jeg hadde ikke innstallert noen programvare rett føre det.

Forøverig har jeg også problemer med at mitt Logitech trådløst tastatur innimellom begynner å skrive engelsk.

Noen råd fra de vitende!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå da.

Etter å ha avinnstallert en god del programmer og å ha lagt tilbake de gamle skjermkort driverene trodde jeg at problemet var løst.

Men akkuratt da jeg stappa inn nettverkskabelen i routeren, kom den feilmld igjen.

Kan denne feilen oppstå fordi en maskin ble fjernet fra nettverket idag?

Kan ikke se noen annen grunn.

Lenke til kommentar

Jeg installerte nye drivere for Geforce kortet og da forsvant stort sett problemene. Får denne feilen etter å ha spillet MOHAA eller andre spill/programmer som benytter DirectX eller OpenGL - så det kan være relatert til grafikk kort driverne.

I allefall, etter at driverne var installert er problemet mer sporadisk nå - kanskje på tide med en titt på DirectX og oppdatere ting der?

:shrug:

Endret av skinner
Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke det er de driverene som er problemet, det er nok nettverket.

Denne posten skulle egentlig vært flyttet til Nettverk kategorien men...

Testet i går å starte opp maskinen uten at nettverkskabel var koblet til router og router var uten strøm. Feilmld kom IKKE ved oppstart.

Så koblet jeg til nettverkskabelen uten at feilmld kom, men da jeg satte strøm på router, gikk det ca 2 sek før erroren kom.

Da skulle jeg tro at dette er nettverksrelatert? :shrug:

Kan noen guide meg slik at jeg får satt alle nettverksinnstillinger tilbake til null og kan starte på nytt med nettverksoppsettet igjen.

Router: SMC Barricade 4 ports

Endret av SpritHansi
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har også et-eller-annet feil med explorer.exe. Jeg har akkurat innstallert xp pro på en klin ny pc, men opplever at når jeg har en boks oppe og drar den rundt på skjermen hurtig, så henger den seg opp (høres ut som det jobbes mot hd hele tiden også). Går jeg via Task Manager og stanser denne prosessen (explorer.exe), så forsvinner problemet, og jeg kan dra boksen raskt rundt uten heng (men da kan jeg jo ikke finne startmeny og ikoner osv).

Har noen erfaringer med dette? Kan det være skjermkortet og driverne til dette? Skal være relativt oppdaterte, men vet jo aldri...

Endret av LDI
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har også et-eller-annet feil med explorer.exe. Jeg har akkurat innstallert xp pro på en klin ny pc, men opplever at når jeg har en boks oppe og drar den rundt på skjermen hurtig, så henger den seg opp (høres ut som det jobbes mot hd hele tiden også). Går jeg via Task Manager og stanser denne prosessen (explorer.exe), så forsvinner problemet, og jeg kan dra boksen raskt rundt uten heng (men da kan jeg jo ikke finne startmeny og ikoner osv).

Har noen erfaringer med dette? Kan det være skjermkortet og driverne til dette? Skal være relativt oppdaterte, men vet jo aldri...

Ikke stjel tråden min. :grumpy:

Ditt problem er ikke det samme, så start din egen tråd...

Lenke til kommentar

Mere nytt jeg lurer på.

Ang denne 0x01864447 som jeg får. Ved søk i Google finner den ingen treff, med kutter jeg det ned til 0x0186 får jeg ca 5 treff, og på den første siden (som er txt)

http://www.kastor.org.ar/dl/nvidia/4349/readme-nvidia.txt

finner jeg ett stykke nedpå siden:

o GeForce4 448 Go 0x0186

Jeg har ett Creative Blaster 4 MX 420, så da kan det kanskje være noe med disse nVidia driverene allikevel?

Håper noen som har greie på disse feilmld kan svare meg.

Har feks nVidia den serien som starter på 0x018xxxxx osv??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...