Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kaliperen spiste opp bremsen - garantisak?

cooa

Anbefalte innlegg

Måtte nylig inn til reperasjon med min Toyota avensis (2009) som var kjøpt i mai pga ulyd. Bremsene var nye i 2013. Det viste seg at kaliperen hadde rustnet og de sa på verkstedet at bremsen da hadde spist opp bremsen (både skive og klosse).

Forhandleren har gått med på å legge ut for kaliperen, men tydeligvis ikke resten. Spørsmålet mitt er da, er det rimelig å kreve bremsene også dekket? Forstår at bremser er slitedel som avhenger bruk, men nå sa de spesifikt på verkstedet at kaliperen hadde tatt bremsen, er ikke det da en følgekonsekvens av en defekt del, og dermed rimelig å forvente erstattet?

Snakket med en bekjent som jobber på toyotaverksted som mekaniker, og han sa jeg burde kreve alt dekket.

Ønsker ikke å være småpirkete, men det er jo selvfølgelig irriterende å ha en bil noen måneder, for så at en rustet del ødelegger for mange tusen kroner. Føles litt som å sitte med svarteper.

Noen som har innslag på om dette er noe å gå videre med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nye bremser inkluderer vanligvis klosser og skiver, men ikke caliper inkl glidehylser. Du må vel ha merket at bremsen lå på, noe som indikerer tørre glidehylser? Dette gir som regel både ulyd og varmgang i bremsen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...