CaZpeR Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Har pusset støv av en gammel maskin som jeg har tenkt å benytte som halvveis skrivebordmaskin og lett gaming. Men etter å ha lagt inn Windows 10 så har jeg kommet over et irriterende problem. Uavhengig av hva jeg gjør (dette kan oppstå mens jeg surfer på nettet eller spiller spill) så går skjermen sort og begynner å lete etter signal. Når dette skjer er det ingen signal på noen av portene i skjermkortet. Lyden går som normalt (enten det er Spotify eller spillet som står på). Dette skjedde ikke under Windows 7 eller 8.1. Maskina har følgende spesifikasjoner: Intel core 2 quad q6600, nvidia GTX 670, 4gb ram. Hovedkortet er et Asus striker 2 formula (som skal være et greit hovedkort) og på strømfeonten er et coolermaster 850w psu. Har fulgt med på varmgang og det er ingenting som blir over normalt varmt og har også kjørt ramtest og cputest uten feil. Alle gode tips mottas med takk. Og ja, fullstendig klar over utdatert hardware. Er det noen som har noen råd? Tenkte neste steg var å prøve tredjeparts drivere til skjermkortet og se om det hjalp, men har lite erfaring med det, så ønsker gjerne tips rundt dette. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Slå av automatisk driver oppdatering se post #17 her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1676446&p=22661418 Bakgrunn : http://betanews.com/2015/07/26/windows-10s-automatic-updates-for-nvidia-drivers-could-break-your-computer/ Og legg inn en annen gforce driver og prøv deg frem . Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Har du funnet feilen? Jeg hat fått samma problemet.. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Nei. Bruker windows 8.1. Har prøvd med annet minne, strømforsyning og prosessor. Uten hell. Maskina fungerer derimot 100% på windows 8.1 så får bare bruke det videre. Har dog ikke prøvd med windows 10 siden tråden er startet så kan jo hende det fungerer nå. Men gidder ikke å risikere å måtte installere 8.1 nok en gang. Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Nei problemet kom i går for meg når jeg installerte nyeste driver til nvidia i win10. Jeg vurderer selv og formatere og gå til Windows 7 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 Nei problemet kom i går for meg når jeg installerte nyeste driver til nvidia i win10. Jeg vurderer selv og formatere og gå til Windows 7 Jeg tror problemet ligger i nvidia drivere ja. Dessverre... Men er det svar skjerm med en gang du booter og musepekeren synes? Eller er det sånn at skjermen ikke får signal? Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Nei pcen funker den. Det er ikkje før etter en stund i et spill skjermen plutselig blir svart. Resten fungerer bare at skjermen har "no connection" Endret 14. november 2015 av AllanzEN Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Nei pcen funker den. Det er ikkje før etter en stund i et spill skjermen plutselig blir svart. Resten fungerer bare at skjermen har "no connection" Nøyaktig samme feil som jeg har. Lenke til kommentar
AllanzEN Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Virker da som windows10 driverne gir problemer til noen uheldige:( blir uansett og oppgradere psu, hovedkort, ram, kabinett og vannkjøling på meg. Så får vi se om det da heller blir windows7:) Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 8. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2015 Virker da som windows10 driverne gir problemer til noen uheldige:( blir uansett og oppgradere psu, hovedkort, ram, kabinett og vannkjøling på meg. Så får vi se om det da heller blir windows7:) Fikk du det til å virke igjen? Lurer på å gi Windows 10 et nytt forsøk snart. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Det kan vere lurt at dersom dette er en Windows 10 pc, så bør du installere Windows 10 Driveren for skjermkortet. Dette er spessielt viktig, siden da jeg brukte Windows Insider Preview, hadde jeg store problemer med Skjermkortet mitt på Windows 8 Driveren på Windows 10. Jeg endte opp med å reinstallere Windows 8 på min maskin, men gav Windows 10 et nytt forsøk fordi at NVIDIA gav ut Windows 10 driveren samtidig som Windows 10 kom ut. Prøv å installere denne driveren for SÅ å installere Windows 10 på din PC. Dette skal fungere. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Dette er et kjent problem med Nvidia driverne , mener at det kan være lurt å laste ned den aller siste driveren til Windows fra Nvidia , kjennetegnet er at skjermen slutter å virke (blir svart) men lyd og alle andre programmer kjører i bakgrunnen. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Hmmm.... Dette skal jeg ta å prøve. Sist gang jeg la inn så kjørte jeg jo de nyeste nvidia-driverene. Mener jeg testet med Windows sine også, men skal gi det et forsøk til. Men får jeg Geforce Experience osv. med windows-driverene? Er kritisk da jeg bruker Nvidia Shield i heimen. Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hmmm.... Dette skal jeg ta å prøve. Sist gang jeg la inn så kjørte jeg jo de nyeste nvidia-driverene. Mener jeg testet med Windows sine også, men skal gi det et forsøk til. Men får jeg Geforce Experience osv. med windows-driverene? Er kritisk da jeg bruker Nvidia Shield i heimen. Jeg tror ikke du får GeForce Experience med Windows Driverene. Du kan laste det ned her: http://www.geforce.com/geforce-experience Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå