fjarle Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Lenovos lille raring har dobbelt frontkamera, og du kan sette ringblits på den.SNIKTITT: Her er telefonen for deg som vil ta selfien til nye høyder Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Wow... Det er tydelig at jeg er ute av fase med "kidsa". Jeg synes det å ta selfies er kleint og ubehagelig; å skulle dra frem telefonen og stå og glise på tilfeldige steder ute blant folk kunne aldri falt meg inn. Å skulle dra frem en ringblits og drive og styre og herje er for meg rimelig fjernt. Men, kanskje det er jeg som er rar? 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) En ringblits er en type blits som omkranser objektivet som en ring. Blant fordelene med slike er at objekter i bildet kaster minimalt med synlig skygge i bildet fordi lyskilden befinner seg like utenfor objektivet på alle kanter. På grunn av dette er de egnet bla. til makro og portrettfotografering hvor skyggene som typisk oppstår ved bruk av vanlig blits er uønsket. Den såkalte ringblitsen i artikkelen vil kaste helt alminnelige skygger i bildet. Her er et kamera med ringblits: På denne mobilen sitter ingen ringblits, det er en sirkelformet blits: Endret 7. september 2015 av xRun 2 Lenke til kommentar
GadgetBoy Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Vi snakker altså om kommende Motorola Vibe her?? Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Wow... Det er tydelig at jeg er ute av fase med "kidsa". Jeg synes det å ta selfies er kleint og ubehagelig; å skulle dra frem telefonen og stå og glise på tilfeldige steder ute blant folk kunne aldri falt meg inn. Å skulle dra frem en ringblits og drive og styre og herje er for meg rimelig fjernt. Men, kanskje det er jeg som er rar? Ikke sant, alt dreier seg om vise seg fram på div sosiale nettverk, greit at 12 åringer tar 70 selfies om dagen men at voksne politikere står med selfiestang i handen og lager fiskemunn er bare dumt i mine øyne, men så er jeg sikker bare rar jeg også....skjønner ikke hvorfor mennesker føler trang til å eksponere seg og livet sitt for hele verden.....trist Lenke til kommentar
Kurt Lekanger Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 (endret) En ringblits er en type blits som omkranser objektivet som en ring. Blant fordelene med slike er at objekter i bildet kaster minimalt med synlig skygge i bildet fordi lyskilden befinner seg like utenfor objektivet på alle kanter. På grunn av dette er de egnet bla. til makro og portrettfotografering hvor skyggene som typisk oppstår ved bruk av vanlig blits er uønsket. Den såkalte ringblitsen i artikkelen vil kaste helt alminnelige skygger i bildet. Du har selvfølgelig rett – har oppdatert artikkelen. Kurt Lekanger, fagredaktør Tek.no Endret 7. september 2015 av Kurt Lekanger 2 Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 Wow... Det er tydelig at jeg er ute av fase med "kidsa". Jeg synes det å ta selfies er kleint og ubehagelig; å skulle dra frem telefonen og stå og glise på tilfeldige steder ute blant folk kunne aldri falt meg inn. Å skulle dra frem en ringblits og drive og styre og herje er for meg rimelig fjernt. Men, kanskje det er jeg som er rar? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. september 2015 Del Skrevet 9. september 2015 * Men, kanskje det er jeg som er rar? Absolutt ikke, syntes det er kleint selv. "Kan du ikke ta bilde av meg mens jeg tar en selfie" - overhørte jeg her om dagen. Kommer vel snart et ord for det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg