Gå til innhold

Ut mot havet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På slike motiver funker de lange lukkertidene godt.

For meg er dybdefølelsen i slike bilder litt viktig så derfor V4 for meg.

Hadde du fjerne 4-5 cm. oppe i V1 ville den kanskje fått den beste dybdesuget av disse.

Men siden jeg også er litt Steingal så er også V3 med sine gode detaljer i fjæresteinene av interesse.

Roar

Lenke til kommentar

På slike motiver funker de lange lukkertidene godt.

For meg er dybdefølelsen i slike bilder litt viktig så derfor V4 for meg.

Hadde du fjerne 4-5 cm. oppe i V1 ville den kanskje fått den beste dybdesuget av disse.

Men siden jeg også er litt Steingal så er også V3 med sine gode detaljer i fjæresteinene av interesse.

Roar

Tusen takk for den konstruktive kritikken. V4 var et forsøk på å få litt mer dybde på V1, men ser jeg kunne tatt enda mer. Du ville tatt det like over bergkanten til venstre?

-Frode

Lenke til kommentar

Liker best V4 og er ellers enig med Kneppen.

Til neste gang vil jeg anbefale å eksperimentere med plassering av horisont og gjerne ha den enten høyt oppe eller lavt nede i bildeflaten. Det gir ofte mye mer interessante resultater og sterkere dybdefølelse enn å plassere horisontlinja rundt midten.

Lenke til kommentar

Liker best V4 og er ellers enig med Kneppen.

Til neste gang vil jeg anbefale å eksperimentere med plassering av horisont og gjerne ha den enten høyt oppe eller lavt nede i bildeflaten. Det gir ofte mye mer interessante resultater og sterkere dybdefølelse enn å plassere horisontlinja rundt midten.

Takker for kommentar Mikael. Jeg skal eksperimentere litt mer neste gang :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...