Gå til innhold

Billing adress


Tundres

Anbefalte innlegg

Hei! er ny på dette forumet, men det jeg trenger hjelp med er at jeg skal kjøpe noe på nettet men jeg trenger hjelp. Hva vil ''billing adress'' mene? jeg vet at det betyr faktura, men vil det si at det kommer regning i posten? hvis jeg betaler der og da på nettsiden har jeg ikke da betalt for varen? trenger hjelp med forkalring av billing adress of faktura :hmm:. takk  :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Nei, det er bare den adressen betalingsmetoden din står på. Må i noen tilfeller matche for at trekk skal godkjennes. Brukes om du vil ha tingen sendt til en annen adresse, eventuelt om lille gunnar på 17 år låner mammas visa for å kjøpe noe. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Det vil bare si at det er dit de sender varen, du får ikke noen ekstra faktura. Det er helt vanlig i USA (og sikkert andre steder) at de har "billing adress" og ikke "delivery adress". Det er slik på komplett.no også, fakturaadresse og leveringsadresse, så kan man huke av leveringsadresse = samme som fakturaadresse.

 

No worries mate.

 

Edit; Slått på målstreken igjen :cry:

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Det vil bare si at det er dit de sender varen, du får ikke noen ekstra faktura. Det er helt vanlig i USA (og sikkert andre steder) at de har "billing adress" og ikke "delivery adress". Det er slik på komplett.no også, fakturaadresse og leveringsadresse, så kan man huke av leveringsadresse = samme som fakturaadresse.

 

No worries mate.

 

Edit; Slått på målstreken igjen :cry:

det var litt forvirrende, fordi det står jo shipping adress og billing adress :p 

Lenke til kommentar

Nei, det er bare den adressen betalingsmetoden din står på. Må i noen tilfeller matche for at trekk skal godkjennes. Brukes om du vil ha tingen sendt til en annen adresse, eventuelt om lille gunnar på 17 år låner mammas visa for å kjøpe noe. 

Haha xD neinei bruker ikke mammas kort :p

Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er bare den adressen betalingsmetoden din står på. Må i noen tilfeller matche for at trekk skal godkjennes. Eventuelt om lille gunnar på 17 år låner mammas visa for å kjøpe noe. 

Har aldri vært bortefor at adressen der må matche "adressen til betalingsmetoden"? 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_System

 

Cool, men ser ut som det for det meste bare er i bruk i USA, UK og Canada? Fant ikke noe om det i Norge. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

Cool, men ser ut som det for det meste bare er i bruk i USA, UK og Canada? Fant ikke noe om det i Norge. 

 

 

 

Mhm, men tviler på at nettstedet som fikk TS til å komme hit og spørre om "billig address" utelukkende selger til nordmenn ;)

Lenke til kommentar

det var litt forvirrende, fordi det står jo shipping adress og billing adress :p

 

Ok, da har de begge fordi man bruker "billing adress" som betalingsinfo/ kjøpers info og man kan velge å få den levert et annet sted. Det er kjempefint når man skal bestille en gave til noen; "Huh, pakke i posten :hmm: den har ikke jeg bestillt...." *Ring ring ring* "Fikk du gaven jeg sendte?" :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...