lur4d Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Hei, Har fått en ny MacBook pro, men wifien tuller, ustabilt og til tider helt stopp. Med pcen funket det bra, og macbooken funker bra på andre wifi-nett. Så lurer på hva jeg kan gjøre for å få en bedre opplevelse. Har ikke tilgang til router, den er oppe hos husvert Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Har du OS X Yosemite installert på maskinen? Har vært mye tull med wifi etter at Apple byttet ut en nettverksprosess med en helt ny i. I OS X El Capitan (beta foreløpig, men nærmer seg ferdig nå snart) er det gått tilbake til den tidligere prosessen, noe som skal gi en mer stabil tilkobling på wifi. Ellers kan det jo også være kompabilitetsproblemer med nettverksutstyret som benyttes. Korriger meg om det ikke er riktig, men har vel vært noen problemer med bl.a D-link og Apple produkter. Men det er kanskje ikke bare OS X Yosemite sin skyld (om dette er installert), siden den fungerer på andre nettverk. Endret 6. september 2015 av kornelen Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 6. september 2015 Forfatter Del Skrevet 6. september 2015 Ja, det stemmer at det er Yosemite installert Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Hatt de samme problemene. Noen ganger så ville ikke sider laste inn i det hele tatt selv om WiFi så ut til å være tilkoblet. Måtte slå den av og på for at den skulle fungere optimalt. Har nå installert El Capitan-betaen og WiFi har fungert fint så langt. Det eneste dårlige jeg kan si om betaen er at jeg la fra meg PCen imens den var på, så kom jeg tilbake 1 minutt senere og så var den helt av, reagerte ikke på noe som helst. Tok kanskje 10 sekunder etter at jeg hadde trykket på av-på knappen før den startet opp. Merkelig. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 6. september 2015 Forfatter Del Skrevet 6. september 2015 Hvordan installerer jeg betaen? Er den stabil? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Utenom den ene hendelsen som jeg nevnte over så har den fungert helt fint så langt. Men jeg har bare hatt den i under 48 timer. E: Se bort fra den forrige linken, denne er korrekt: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/ Endret 6. september 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) ^ Riktig link: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/ Endret 6. september 2015 av Mr. President™ Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Om du er på 2.4GHz wifi, slå av blåtann på mac'en. Det forstyrrer overraskende mye på wifi kvaliteten på nyere mac'er. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 Nå har jeg problemer med Wifi på El Capitan også... Får ikke koblet til 2,4GHz eller 5.0GHz. Har prøvd med manuell IP adresse uten at det hjalp... Kan ikke huske å ha hatt så mye trøbbel med Wifi på Windows uten at feilsøking ikke hjalp... Lenke til kommentar
Needjake2 Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Her er en fix får de som mister trådløst nettverk stadig vekk. The Fix: Disable WiFi Open Finder Press Cmd+Shft+G to go to the folder /Library/Preferences/SystemConfiguration/ Delete (or move) the following files:com.apple.airport.preferences.plist NetworkInterfaces.plist preferences.plist Restart your computer Re-enable WiFi Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 30. september 2015 Del Skrevet 30. september 2015 Har gjort det nå så får jeg se om det gir resultater gjennom de neste dagene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå