Bassmann1 Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) - Har Canal Digital - Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom. - Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser. Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig? Ex: Uttak vegg -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte. Endret 6. september 2015 av Bassmann1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Trådløs overføring av selve uttaket i veggen er ikke mulig, og det vil aldri bli praktisk mulig. Man kan overføre en kanal trådløst, som trådløs HDMI eller streaming over nettverk. Men tuneren / dekoderen må uansett kobles til uttaket med kabel. Lenke til kommentar
13:18 Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Noe slikt du tenker på ? https://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tradlos-av-overforing/tradlos-av-overforing/hq-vid-trans12/109395.3148/ https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tilbehor/tradlosoverforing/hq-vid-trans510/117843.11461/ Jeg har forvøvrig ikke kjennskap til kvalitet. Det finnes sikkert forskjellige merker, priser og kvaliteter om du leter litt. Endret 6. september 2015 av 13:18 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. september 2015 Del Skrevet 6. september 2015 Dette er overføring av en kanal, kompositt video. Det er de færreste som finner noe slikt brukbart, i våre dager ønsker man HD. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 7. september 2015 Del Skrevet 7. september 2015 - Har Canal Digital - Ønsker TV i annet rom - ikke i flere rom. - Ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Jeg satt premissene først i innlegget slik at det ikke er noen misforståelser. Canal digital har en trådløs løsning for TV i flere rom. Denne forutsetter at man har i alle fall en TV-box koblet i veggen. Vi har bare en TV og det er uaktuelt med en ekstra TV. Vi ønsker å ha denne ene TVen i et annet rom enn der TV-uttaket i veggen er. Vi ønsker ikke å lage nytt uttak i vegg. Dette forutsetter trådløs overføring av TV-signalet. Er dette mulig? Ex: Uttak vegg -> Wifi-bridge -> T-We-box -> TV Jeg fant en tråd om dette fra 2007. Da ble det ikke noen løsning. Kanskje nå i 2015 er det noen måte. Lei deg en ekstra T-We boks? Du MÅ jo ikke ha TV koblet til den som står ved uttaket. Kan bare gjemme bort boksen litt... Klart, koster vel noen kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå